به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام در گردهمایی فعالان مردمی و نخبگان فرهنگی استان افزود: نوع نگاه ها به انقلاب و محتوای انقلاب از آسیب های بسیار مهمی است که انقلاب را تهدید می کند و سپردن کارها به نااهلان از آسیب هایی است که انقلاب را تهدید می کند.
امام جمعه شهرکرد افزود: یکی از کارهای ضروری در مسیر حرکت انقلاب اسلامی، شکل گیری جبهه انقلاب است که رهبر انقلاب به وضوح این ضرورت را حس کردند و به موقع جرقه آن را زدند و این جمع را فعال کردند.
نکونام ادامه داد: آسیب هایی است که متوجه انقلاب شد و آن آسیب ها را هیچگاه نباید مورد غفلت قرار داد و یک انقلابی باید مدام و مستمر به آسیب های انقلاب نگاه تحلیل گرانه داشته باشد و آسیب شناسی کند تا بتواند راه را درست ادامه دهد.
امام جمعه شهرکرد افزود: متاسفانه یک سری دنیاگرایی ها دامن انقلاب را گرفت و گرایش های دنیایی و اشرافی گری ها و گرایش های مادی و زرپرستی، همان چیزی که در صدر اسلام هم دامن مسلمان ها را گرفت.
به گفته وی، اختلاف ها و چند قطبی شدن جامعه از آسیب های مهمی بود که اکنون نیز وجود دارد که مدام رهبری نیز به عنوان یکی از محکمات راه امام و به عنوان یکی از محکمات برنامه خودشان توجه می دهند که از دو قطبی شدن جامعه پرهیز جدی شود زیرا در نتیجه دو قطبی شدن ایجاد شکاف و بعد در این شکافی که ایجاد می شود که بقطع دشمن از آن بهره مند می شود.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: نوع نگاه ها به انقلاب و محتوای انقلاب نیز از آسیب های بسیار مهم دیگری است که آیا باید به درون و ظرفیت های درونی نگاه کرد و مشکلات را با تکیه و اعتماد به مردم دنبال و حل کرد یا به بیرون؟ متاسفانه نگاه به بیرون داشتن باعث روحیه یاس و ضعف و سستی در درون و ناامیدی بر مردم و جبهه انقلاب حاکم می شود.
نکونام ادامه داد: از جمله آسیب های دیگری که انقلاب را تهدید می کند، سپردن کارها به نااهلان است، نااهلانی که در درون کشور به اشکال مختلف اهلیت مسئولیت پذیری ، نگاه انقلابی و متعهدانه ندارند و نگاه حزبی، جناحی، مقام طلبانه، فرصت طلبانه دارند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: یکی از منظومه های فکری حضرت امام این بود که کار دست اهل باشد، کار دست انسان های صالح باشد.
به گفته وی، یکی از کارهای مهم امام این بود که اسلام را از دست نااهلانی که می رفتند محراب و منبر را بدست بگیرند و آخوندهای درباری درست کنند و جهت دهنده باشند، نجات داد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: از اعمال صالحه و مهم امام(ره) این بود که اسلام را از این ورطه نجات داد و به دست اهلان سپرد، شهید رجایی ها ، شهید باهنرها، شهید بهشتی ها و انسان های بزرگ در این عرصه آمدند و میدان دار شدند و این ها در این سال ها به فضل پروردگار در پرتو انقلاب تربیت شدند بنابراین نباید این از دست برود و بگذاریم چنین دستاورد عظیمی که امام راحلمان برای ما به ارغوان آورد به راحتی دست خوش نابودی شود.
امام جمعه شهرکرد افزود: این ها دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بود و این دغدغه های مهم، جبهه انقلاب فرهنگی را شکل می دهد که این جبهه در دورن نظام فعال بشود و در مجموعه نظام کار جدی بکند؛ یکی از مشخص ترین مسائلی که جزء منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هست و ایشان عنایت و توجه هم دارند، انقلابی ماندن است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: خیلی باید روی این انقلابی ماندن تامل کنیم، خود رهبری هم فرمودند که بعضی ها انقلابی ماندن را بد معنا می کنند و به عنوان زدن و شکستن و خراب کردن و پرخاشگری می دانند در حالی که این ها نیست و انقلابی بودن یعنی متعهد و پر دغدغه بودن نسبت به آنچه امام پیش پای ما گذاشت و رهبری آن را دنبال می کند و تکلیفی که همه ما داریم می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: انقلابی بودن یعنی شاخصه اصلی که انقلاب برای آن شکل گرفت است که نگاه توحیدی، ایمانی و اعتقادی بر جامعه حاکم شود و این شاخصه و مساله مهم انقلابی بودن یعنی مراقب بود که این نگاه توحیدی مخدوش نشود و دست خوش بسیاری از مسائل و آسیب ها قرار نگیرد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: من یک دغدغه هم نسبت به جبهه انقلاب اسلامی دارم؛ ضمن اینکه تحسین می کنیم و شاهد کارهای فراوانشان هم هستیم اما دغدغه دارم که مبادا ما هم گرفتار همین تشکیلات بشویم، ما هم گرفتار و سرگرم همین طیف بندی ها و دسته بندی ها که یک جمعی اینگونه و یک جمعی آنگونه بشویم و از محتوا و انسان متعهد تربیت کردن بمانیم.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.