به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام دوشنبه شب در همایش روز شهرکرد افزود: بزرگداشت شهرها دارای اهدافی است که اگر مدنظر قرار نگیرد و در جهت رسیدن و درک آن اهداف برنامه ریزی لازم صورت نگیرد حرکتی ابتر است که به فراموشی سپردن خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این همایش ها به طور معمول با نگاهی به گذشته ، حال و آینده ، تجزیه و تحلیلها در معرض افکار عمومی قرار می گیرد که باید مراقب بود که از افراط و تفریط و زیاده گوئی و کم گوئی و اغراق پرهیز کرد.
به گفته وی، زیبائی های گذشتگان بالندگی امروز و آیندگان است امّا نازیبائی گذشته به خودشان مربوط است کسی پاسخگوی رفتار گذشتگان نیست.
وی با بیان اینکه در نگارش تاریخ قلم منصف، بیان حقگو و نگاه واقع بین مهم است تاکید کرد: باید در نگارش تاریخ به گونه ای اقدام شود که نسل های مختلف با واقعیت های گذشته آشنا باشند.
نکونام تاکید کرد: همایش روز شهرکرد روز بزرگداشت همه فرهنگها و آداب و رسوم و گویشهای استان است که به این شهر تعلّق خاطر دارند و باید مرکز استانی در تراز اقوام بالنده لر و ترک و فارس باشد.
به گفته وی، در چنین شرائطی نباید این شهر را با شاخصه های گذشته سنجش کرد و این شهر دیگر موقعیت گذشته را ندارد بلکه ویژگی تازه تری دارد.
وی اظهار کرد: شهرکرد مانند گذشته دهکرد نیست چرا که امروز مرکز یک استان یک میلیون نفری است و همه فرهنگها و آداب و رسوم و گویشها در آن جا دارند و انتظار است که همه برای رشد همه جانبه استان به هم پیوند خورده و یکدل و یک زبان باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: این استان و شهرکرد محل رشد مردان بزرگ و قهرمانان از جمله دو هزار و 400 شهید است.
به گفته وی، طراحی مبلمان مرکز استان باید به گونه ای باشد که هویت دینی و اسلامی به خود بگیرد.
به گزارش ایرنا، همایش روز شهرکرد(دهکرد) مرکز چهارمحال و بختیاری دوشنبه شب به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد در مجتمع فرهنگی لاله برگزار شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 940هزار نفر جمعیت است که مرکز این استان شهرکرد در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریاست و در گذشته با نام دهکرد شناخته می شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.