به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 940هزار نفر جمعیت است که مرکز این استان شهرکرد در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریاست و در گذشته با نام دهکرد شناخته می شد.
نماینده شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: شهرکرد به عنوان مرکز استان باید در شان این استان باشد.
اردشیر نوریان با بیان اینکه این شهر و استان شهیدان بزرگواری را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است افزود:این شهر دارای مفاخر و مشاهیز بزرگی بوده است که برای معرفی این مشاهیر باید یک حرکت بزرگ انجام شود.
وی تصریح کرد: در خدمت به مردم باید رقابت کرد و باید در کنار همدیگر برای آبادانی و سربلندی استان گام برداشت.
نوریان اظهار کرد: این همایش ها باید یادآور رشادت ها و زندگی بزرگان باشد و در گذشته نیز این استان و شهرکرد روحانیت بزرگواری چون آیت الله دهکردی را داشته است.
به گفته وی، در این استان بختیاری، ترک و دهکردی و دیگر اقوام در کنار یکدیگر همواره برای توسعه استان گام برداشته اند و این روند نیز تداوم خواهد داشت.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مرکز شهرکردشناسی به صورت دائمی در شهرداری شهرکرد ایجاد می شود که به صورت علمی درباره این شهر تحقیقات خود را ادامه خواهد داد.
فرهاد رئیسی دهکردی افزود: مرکز شهرکرد‌شناسی مؤسسه‌ای فرهنگی، پژوهشی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری است که در نظر دارد با همکاری دیگر مؤسسات فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی فعالیت کند.
وی اهداف این مرکز را ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و تحقیق علاقه‌ مندان به مباحث شهرکرد شناسی، هدایت و حمایت از پژوهش‌های علمی در راستای شناخت جایگاه شهرکرد در پهنه فرهنگی ایران اسلامی، تلاش در شناساندن برجستگی‌های فرهنگی و مدنی شهرکرد
ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از پیشینة تاریخی، وضعیت کنونی و برنامه‌های آینده شهر شهرکرد عنوان کرد.
به گفته وی، مرکز شهرکرد شناسی وظیفه تعیین اولویت‌های تحقیق، تهیه فهرستی از عناوین مهم پژوهشی و پیشنهاد آن به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تهیه و تدوین طرح‌های تحقیقاتی درباره موضوعات مختلف مربوط به شهرکرد، تأسیس و توسعه کتابخانه تخصصی و تهیه منابع شفاهی، برپایی نمایشگاه‌های دائمی و مقطعی برپایی همایش‌ها و نشست‌های علمی ـ کاربردی در رابطه مرکز استان عنوان کرد.
نورالله غلامیان شهردار شهرکرد نیز گفت:براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد 31 اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرکرد نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا،در این همایش جمعی از محققان مقالات خود را پیرامون شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ارائه دادند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.