مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین المپیاد ورزش درون مدرسه ای چهارمحال وبختیاری در جمع خبرنگاران افزود: این المپیادها در جهت افزایش فعالیت های حرکتی دانش آموزان و توسعه درس تربیت بدنی در مدارس و کیفیت بخشی به این درس برگزار شد.
وی گفت: روزانه کودکان و نوجوانان به یک ساعت فعالیت بدنی نیاز دارند که اجرای برنامه های فوق برنامه از جمله المپیادهای ورزشی در راستای کمک به توسعه فرهنگ ورزش و تحرک دربین این قشر است.
وی اظهار کرد: المیپاد ورزش دانش آموزی یک طرح غربالگری ملی است که دانش آموزان غربال و استعدادهای ناشناخته آنها شناسایی و به تیم های ملی و فدراسیون ها معرفی می شوند.
رئیس فدراسیون ورزش دانش اموزی نیز گفت: استعدادیابی ورزشی از المیپادهای ورزشی درون مدرسه شناسایی و به سمت فدراسیون ها و تیم های ملی سوق داده می شوند.
حسین بابویی از اعزام برترین های این المپیادها در سال 2018 و 2020 به مسابقات جهانی خبر داد و افزود: حضور حداکثری در این مسابقات از مهمترین برنامه های انجام شده در فدراسیون ورزش دانش آموزی است.
وی با اشاره به فعالیت 33 هزار مربی ورزش در مدارس کشور گفت: المپیاد ورزش درون مدرسه ای در 100 هزار مدرسه کشور برگزار شد.
وی در خصوص رشته های برگزاری مسابقات ورزش درون مدرسه ای افزود: هیچ محدودیتی برای این مسابقات وجود ندارد و هر مدرسه براساس ظرفیت و امکانات ورزشی موجود می تواند مسابقات ورزشی را برگزار کند.
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه چهارمین المپیاد درون مدرسه ای چهارمحال و بختیاری با حضور 4 هزار دانش آموز منتخب ورزشی در استان برگزار شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.