به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در همایش روز شوراهای اسلامی افزود: موثر بودن شوراها در توسعه و آبادانی استان نیازمند تدوین یک برنامه‌ ریزی جامع است.
وی با بیان اینکه بررسی مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از وظایف شوراهاست، اظهار کرد: شوراها باید با شناسایی مشکلات، طرح مطالعاتی و راهکار اجرایی تدوین کنند.
به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، از طرح های توسعه ای و دارای مطالعات علمی در شهرها و روستا با تمام توان حمایت می شود.
عباسی عدم آشنایی شوراهای اسلامی با دانش مرتبط با حوزه کاری را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: باید در راستای آموزش شوراها به منظور ایجاد همکاری، افزایش سطح دانش و تعامل تجربیات برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: فرمانداران می توانند به منظور تسریع در روند بررسی مشکلات، مشاور امور شوراها را به عنوان یک حلقه واسط بین شوراها و مدیران اجرایی منصوب کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با بیان اینکه 527 شورای روستایی و 40 شورای شهر در استان فعال است، افزود: یک هزار و 883 نفر عضو شوراهای اسلامی استان هستند که از این تعداد 49 نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
مجید نظری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی بزرگترین نماد مدنی کشور هستند، افزود: شکل‌گیری شوراهای اسلامی یکی از ظرفیت ‌های حضور مردم در مشارکت مدنی است.
وی با اشاره به اجرای 173 طرح اشتغالزایی روستایی با اعتبار 230 میلیارد ریال و ایجاد 583 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته 538 هزار مترمربع آسفالت در معابر روستایی استان اجرا شده و 19 دستگاه انواع ماشین‌آلات تحویل دهیاری‌ها شده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.