به گزارش ایرنا، مهرداد تقی زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی درصدد یافتن سرمایه گذار برای اجرای این طرح ملی است، افزود: در صورت نبود سرمایه گذار خصوصی باید به دنبال تامین اعتبارات دولتی برای این پروژه بود.
وی همچنین گفت: مطالعات راه آهن محورهای اصفهان - شهرکرد و اهواز بر پایه طرح جامع حمل و نقل کشور از سال 83 با همکاری یک شرکت بین المللی خارجی و یک شرکت داخلی آغاز شده است.
تقی زاده ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل کشور در دولت های نهم و دهم به حاشیه رانده شد و اجرای طرح ها بر حسب سلایق انجام می گرفت، از این رو تداوم برخی طرح ها نظیر راه آهن شهرکرد - اهواز دنبال نشد، که با روی کارآمدن دولت یازدهم طرح جامع حمل و نقل کشور پیگیری و آغاز شد.
وی بیان کرد: راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز محورهای شمال کشور را به جنوب متصل کرده و سبب توسعه شبکه ریلی و حمل بار و مسافر بصورت توامان می شود.
به گزارش ایرنا، با اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور رخ می دهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور را حدود 500 کیلومتر کوتاه تر می کند.
در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیرهمسطح و یک پل اجرا می شود.
در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه هاست.
حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه آهن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاری 180 متر آن باقی مانده است.
با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور 470 کیلومتر کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به منظور بازید از فرودگاه و پایانه های مسافربری شهرکرد ، خط راه آهن و برگزاری نشست با اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل به شهرکرد سفر کرده است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.