به گزارش ایرنا، نورالله محمودی روز پنجشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اردل اظهار کرد:در سالهای گذشته 30 چشمه دائمی در بهار و تابستان آب شرب عشایر و دام آنها را در این شهرستان اردل تامین می کرد که امسال با خشکسالی روبرو شده است.
وی تصریح کرد:با توجه به کاهش 60 درصدی بارندگی در سال زراعی جاری، نیمی از روان آبهای مراتع و مناطق ییلاقی کاهش یافته است و یا خشک شده است.
رییس اداره امور عشایر اردل، این شهرستان را دومین منطقه عشایر نشین چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و افزود: حدود 14هزار نفر جمعیت عشایری با 150 هزار راس دام سبک در فصل بهار و تابستان در این مراتع اردل مستقر می شود.
محمودی،از تجهیز دو فروشگاه توزیع مایحتاج و مواد سوخت فسیلی در بخش'میانکوه' و'دیناران' خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از عشایر کوچرو قبل از زمان موعد مقرر وارد منطقه شده اند عملیات واکسناسیون دام آنها در درست انجام است.
به گزارش ایرنا، در این آیین به دستور فرماندار شهرستان اردل مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی منطقه در زمان تقویم کوچ بهاره، مایحتاج عشایر را برآورده کنند.
چهارمحال و بختیاری با 124هزار نفر جمعیت عشایر نشین کشور به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور محسوب می شود.
شهرستان اردل در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.