آیت الله بختیاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرچند این جشن کهن به روزی خطر آفرین برای نوجوانان و جوانان تبدیل شده، اما در گذشته زمینه ای برای استحکام پیوند خانوادگی و ایجاد نشاط در جامعه بوده است.
وی درباره راهکارهایی برای کاهش آسیب های اجتماعی این روز به نقش رسانه های جمعی اشاره و بیان کرد: رسانه های جمعی می توانند با پخش برنامه های سرگرم کننده و آموزنده مانع ورود جوانان به خیابان ها شوند.
بختیاری فر نقش خانواده ها را درمدیریت این جشن، اساسی تر خواند و افزود: والدین می توانند با اختصاص زمان بیشتری به فرزندان و همراهی با آنان در این روز تا حدودی این جشن را مدیریت کنند.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز با مشارکت شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های مربوطه زمینه برگزاری جشن های سالم و سنتی را برای جلوگیری از بروز رفتارهای نابهنجار در چهارشنبه سوری مهیا کنند.
بختیاری فر ادامه داد: البته از انجام کارهای تبلیغات خیابانی برای آموزش و اقدامات فرهنگی شهرداری ها برای کاهش آسیب و صدمات استفاده از مواد محترقه نیز نباید غافل شد.
به گزارش ایرنا، واژه چهارشنبه ‌سوری به جشنی در غروب سه شنبه (شب چهارشنبه) پایان هر سال اشاره دارد که طبق آیین باستان در این روز آتش بزرگی افروخته و تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می شد.
مردم با پریدن از روی این آتش، خواهان تطهیر و دوری از بدی و پلیدی، بیماری و غم و رنج بودند.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.