به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نخستین مجمع سلامت این استان افزود: انتظار می رود همانطور که مردم و خیران به امور دینی و معنوی جامعه توجه دارند، کمک های خود را به حوزه سلامت نیز هدایت کنند.
وی ادامه داد: اگر سلامت به یک امر اجتماعی تبدیل شود همه افراد نسبت به سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت می کنند و کمبودها و مشکلات کنونی از میان برداشته می شود.
نوریان با اشاره به مشکلات و نارسایی های حوزه سلامت در استان تصریح کرد: بسیاری از روستاها از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی و سالم و یا خانه بهداشت بی بهره هستند.
این نماینده مجلس، وجود برخی مشکلات در اجرای طرح تحول نظام سلامت را ناشی از همکاری ضعیف بین بخشی و برخی بی توجهی ها در اجرا دانست و گفت: انتظار می رود در اجرای قوانین مدون در کشور توجه و دقت نظر لازم انجام گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش به نقش کشاورزی در تامین سلامت مردم اشاره کرد و گفت: نظارت بر نحوه تولید و عرضه مواد غذایی می تواند گام مهمی در این حوزه باشد.
ذبیح الله غریب افزود: زمین های زراعی استان به 150 پهنه تقسیم شده و برای هریک از این پهنه ها یک ناظر تعیین شده تا بر امر تولید محصولات به طور کامل نظارت کند.
به گزارش ایرنا، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مشارکت مردم در سلامت و توسعه پایدار و سلامت از محورهای این همایش بود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.