به گزارش ایرنا، علیرضا خادم روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون 4 هزار طرح ورزشی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور وجود دارد که نیازمند اعتبار است.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان در سال آینده واگذاری طرح های نیمه تمام و در دست بهره برداری به بخش خصوصی است.
به گفته وی، فروش برخی از اماکن ورزشی که قابلیت تغییر کاربری با ارزش افزوده را دارد از دیگر برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای تعیین تکلیف اماکن ورزشی است.
خادم افزود: درآمد ناشی از فروش این اماکن در همان استان دارای این طرح ها، هزینه می شود.
معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است این وزارتخانه می تواند بخش خصوصی را در بهره برداری از طرح های نیمه تمام مشارکت دهد.
خادم افزود: دادن تسهیلات ارزان قیمت بانکی یکی از راهکاری مشارکت بخشی سرمایه گذار در طرح های عمرانی ورزشی است.
وی برگزاری مجامع ورزشی و انتخابات فدراسیون ها، انتخاب کمیته ملی المپیک، برنامه ریزی برای بازی های آسیایی 2018 را از مهمترین برنامه های وزارت ورزش و جوانان در سال 97 دانست.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان 'حمید کریمی ' به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات عبدالرحمان قاسمی قدردانی شد.
در چهارمحال و بختیاری 110 ورزشگاه و مجموعه ورزشی وجود دارد که بیش از 60 درصد از آنها فرسوده است.
قدمت ساخت برخی از این ورزشگاه ها به پنج دهه پیش می رسد، به همین دلیل نگهداری این مجموعه های ورزشی هزینه بر است.
قدمت ورزشگاه انقلاب شهرکرد در میدان بسیج به حدود سال 1347 می رسد و این مجموعه ورزشی به صورت بخش به بخش تعمیر و بازسازی شده است.
برای مرمت، تعمیر و نگهداری این مجموعه های ورزشی به حدود 700 تا 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
تاکنون 7 مجموعه ورزشی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و مشارکت با بخش غیردولتی به منظور در اختیار قراردادن مراکز ورزشی اجرایی شده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.