به گزارش ایرنا، در بخشی از نامه میثم محمودیان با عنوان 'به داد رسانه های استان برسید' که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: نشریات چهارمحال و بختیاری مدت هاست بیماری صعب العلاجی دارند که اگر درمانی عاجل برای آن پیدا نشود، چه بسا در آینده ای نزدیک بساط رسانه ها از بام دموکراسی استان برچیده شود.
وی افزود: روزنامه ها، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها و تمامی نشریات محلی چهارمحال و بختیاری دیگر رمقی برای چاپ و انتشار مکتوبه های خود ندارند.
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آن ها دیگر پولی برای پرداخت هزینه های هنگفت چاپ و توزیع نشریات در جیب شان باقی نمانده است.
وی یادآور شد: از همین رو بسیاری از رسانه ها مدت هاست که قید چاپ و نشر را زده اند و به انزوای مطبوعاتی روی آورده اند، زیرا وضعیت هر سال برای آن ها به مراتب بدتر از سال گذشته می شود.
وی گفت: اکنون که این مقاله در حال گردآوری است، شاید تنها 30 درصد از ظرفیت رسانه ای استان (آن هم نه به صورت مستمر ‌منظم) فعال باشد.
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: صاحبان نشریات و جرائد توان پرداخت حق التحریر، بیمه و دستمزد نیروهای خود را ندارند و در بسیاری از موارد ناچارند به صورت خانوادگی امورات رسانه خویش را پیش ببرند.
محمودیان در بخش بعدی نامه سرگشاده خود خطاب به اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرده است: سال ها رسانه های استان با وعده بهتر شدن شرایط خود شب ها سر بر بالین گذاشته اند، اما فردای آن روز در جستجوی وام های با بهره بالا برای پرداخت مطالبات چاپخانه، طراح، توزیع کننده و غیره بوده اند.
وی یادآور شد: به راستی مگر قانون حکم نمی کند بودجه های فرهنگی استانی در مسیر اصلی خود که همانا افزایش سطح اطلاعات عمومی مردم، فرهنگسازی و غیره است هزینه شود، پس چرا نشریات چهارمحال و بختیاری از این موضوع بی بهره اند؟
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چرا آگهی های مرتبط با پروژه های استانی تنها باید در روزنامه های سراسری منعکس شود؟ حق از دست رفته مطبوعات محلی برای انتشار این قبیل آگهی ها چه می شود؟
وی گفت: چرا مدیران برای چاپ عملکرد ادارات خود که در چارچوب وظایف و اختیاراتشان نیز هست، یا سهل انگاری به خرج می دهند و یا جانب عدالت را نگه نمی دارند؟
محمودیان تاکید کرد: آقای عباسی، تمامی فعالان رسانه ای وعده زیاد شنیده اند، این بار از شما انتظار دارند، در شرایط کنونی نشریات استانی را یاری رسانید.
وی در بخش دیگری از این نامه سرگشاده خطاب به جواد کارگران دهکردی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزوده است: شما بیش از هر کس دیگری به تنگناهای موجود در عرصه رسانه ای استان واقف هستید و الحق و الانصاف همواره دغدغه رفع مشکلات آن ها را داشته اید.
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس به گوش مسئولان وزارتخانه و سایر مدیران تصمیم گیر برسانید، نه تنها چاپ نشریات در این استان با مشکلات عدیده ای روبه رو شده بلکه با وضعیت موجود باید شاهد چاپ مطبوعات تک برگه ای و یا حتی انتشار دیجیتالی آن ها در فضای خبری استان باشید.
وی یادآور شد: به آن ها بگوئید یارانه ای که حق تمامی نشریات کشور است چرا از بسیاری رسانه های مکتوب استان های کم برخوردار دریغ می ورزند؟
محمودیان اظهار کرد: از آنان سؤال کنید چرا دستگاه های اجرایی به هر ترفندی از چاپ آگهی شانه خالی می کنند؟
وی گفت: چرا دستگاه های اجرایی مطالبات رسانه ها را ماه ها و یا حتی سال ها بعد پرداخت می کنند؟
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم اینک تنها تعداد محدودی از دستگاه های اجرایی حق اشتراک سالانه مطبوعات را آن هم به میزان بسیار اندکی پرداخت می کنند.
وی همچنین در نامه سرگشاده خود خطاب به اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری افزوده است: اکنون بیش از هر چیز دیگری نیاز داریم تا وضعیت کنونی خود را برای همگان شرح دهیم.
پایان این مطلب آمده است: مدتی است که رسانه های محلی مکتوب چهارمحال و بختیاری با مشکلات نقدینگی، پرداخت نشدن حقوق آن ها، توزیع ناعادلانه آگهی ها و غیره دست و پنجه نرم می کنند.
دریافت کنده: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.