مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه گذشته با 128 رای موافق، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را «پوچ و بیهوده» خواند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: در این قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای قاطع به نفع اولین قبله مسلمین جهان و مردم مظلوم فلسطین رای مثبت داد.
وی از پیشروی نیروهای مقاومت و محبوبیت آنها بین امت اسلام را خوب توصیف کرد و افزود: جعلی بودن رژیم اشغالگر قدس و ماهیت استکباری، روز به روز بر همه ملل جهان نمایان تر می شود.
این قطعنامه با 9 رای مخالف روبرو شد و 35 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند، صدور این قطعنامه یک پیروزی برای فلسطینی ها و حامیان آنها به شمار می آید.
آمریکا همچنین تهدید کرده بود که کمک ها به حامیان قطعنامه را قطع خواهد کرد. این تهدید با انتقادات زیادی مواجه شد، به طوری که برخی این رویکرد را باج خواهی و قلدری خواندند.
اما در هنگام رای گیری کشورهایی مانند مصر، افغانستان و عراق که بیشترین کمک ها را از آمریکا دریافت می کنند، به تهدیدهای آمریکا بی توجهی کرده و به قطعنامه رای مثبت دادند.
امام جمعه شهرکرد همچنین در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه شهرکرد، خودنمایی حزب و گروه در دین اسلام را بی معنا دانست، زیرا بگفته وی قرآن کریم «پرهیز از تفرقه را به صراحت گوشزد کرده است.
وی تفرقه بین امت اسلام را خواسته دشمنان و استکبار دانست و گفت: در تاریخ هم ثابت شده که گستاخی، رخنه و ایجاد فتنه دشمن بر امت اسلامی از راه تفرقه بین مسلمانان و غفلت آنها بوده است.
حجت الاسلام نکونام افزود: اگر در جامعه اسلامی حزب غیر از حزب الهی داشته باشد، به انحراف کشیده شده و منشاء اختلاف در جامعه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: طاغوت هرچند با تشکیل (سپاه دانش) قصد نشان دادن سوادآموزی بین ملت ایران را به نمایش گذاشته بود، ولی در عمل دوست نداشت مردم جامعه باسواد و با بصیرت باشند.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: با تشکیل نهضت سواد آموزی در عمر با برکت انقلاب اسلامی امید است بزودی جشن باسوادی افراد جامعه را شاهد باشیم.
ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، سالروز تاسیس ثبت احوال، روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی از دیگر مباحث در نمازجمعه شهرکرد بود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.