ابراهیم کوچکی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، میزان محصول عسل تولید شده در سال گذشته استان را حدود یکهزار و 100 تن اعلام و اظهار کرد: آموزش و ترویج برای زنبورداران و وجود بارش های مستعد بهاری در مناطق ییلاقی، دلایل افزایش تولید این محصول بوده است.
وی تصریح کرد: بر اساس آمارگیری های انجام شده در ابتدای فصل پاییز امسال، تعداد 157 هزار کلونی زنبور عسل در این استان وجود دارد و یک هزار و 500 بهره بردار به شغل زنبورداری مشغول هستند.
وی با اشاره به این که عسل تولیدی چهارمحال و بختیاری به استان های تهران و اصفهان ارسال می‌شود، توضیح داد: این محصول تولیدی به صورت متفرقه و به عنوان سوغات همراه مسافر به کشورهای عربی صادر می شود.
مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، تنوع پوشش گیاهی مرتعی و دارویی و خشکی آب و هوا در چهارمحال و بختیاری را از مهمترین عوامل کیفیت بالای عسل تولیدی عنوان کرد.
وی افزود: وجود هزار و 400 گونه گیاهی شناسایی شده از جمله گون، آویشن و مخلصه در استان ،از دیگر عوامل افزایش کیفیت عسل تولیدی استان است.
کوچکی ،گسترش بیمه کندوهای زنبورعسل و گسترش زمینه پرورش، تولید و تکثیر ملکه زنبور عسل توسط بخش خصوصی را از برنامه‌های آینده سازمان برای افزایش تولید عسل و حمایت از زنبورداران عنوان کرد.
به گزاش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 47 هزار هکتار باغات مثمر و مراتع متنوع بهترین محل پرورش زنبور عسل محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.