سید نعیم امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 4 واحد تولید کاشی و سرامیک در چهارمحال و بختیاری فعال است که بین 50 تا 100 درصد ظرفیت خود تولید محصول می کنند.
وی با بیان اینکه واحد تولید کاشی و سرامیک 'صبا' که در سال های گذشته دچار رکود شده بود و نیمه اول امسال مجدد راه اندازی شد، ادامه داد: 550 نفر در واحدهای تولید کاشی و سرامیک چهارمحال و بختیاری اشتغال به کار دارند.
امامی گفت: صنعت کاشی و سرامیک این استان در سال های اخیر همانند دیگر استان ها به دلیل شرایط بازار اقتصادی به خصوص رکود در بخش مسکن، دچار رکود شده بود که مشکلات این بخش با تدابیر انجام شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رفع شد.
براساس آمار و گزارش های گمرک چهارمحال و بختیاری، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، 5 هزار و 429 تن کاشی و سرامیک به ارزش 750 هزار دلار صادرات کاشی و سرامیک از استان انجام شد.
براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395در حدود 119 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 700 میلیون مترمربع در کشور وجود دارد که افزون بر 32 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
مطابق برنامه ریزی های انجام شده در سال 1404 ایران باید با ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک و 2میلیارد دلار صادرات این محصول در جایگاه چهارم تولید این محصول در جهان قرار گیرد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.