به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  به نقل از  وب دا؛ دکتر محسن درخشان در نخستین گردهمایی مسئولان شهرستانی و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان اظهار داشت: بدون شک راه اندازی اورژانس هوایی در ارائه خدمات بهتر در زمان وقوع حوادث کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به فعالیتهای اورژانس ۱۱۵ طی ۴۲ سال راه اندازی آن تصریح کرد: امروز شاهد ارتقای چشمگیر در کیفیت و کمیت فعالیتهای اورژانس ۱۱۵ در جای جای کشور و این استان هستیم.
وی، در ادامه به کمکهای مجمع خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری در ارتقاء و بهینه سازی هتلینگ پایگاه های اورژانس ۱۱۵ این استان اشاره داشت و افزود: قطعاً این همکاری در آینده باعث ارتقاء وضعیت موجود خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تکنسینهای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در ۶ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ هزار ماموریت انجام داده اند، این حجم از فعالیت را قابل توجه و قابل تقدیر دانست.
دکتر درخشان اضافه کرد: این مرکز با وجود عملکرد خوب و مثبتی که داشته, نیازمند تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات است که باید برای تحقق این امر نیز تلاش شود.
وی افزود: سعی شده, ناوگان ترابری و حمل و نقل اورژانس ۱۱۵ طی این مدت ارتقاء یابد و برخی از مناطق سخت گذر به آمبولانس کمکدار تجهیز شود.
این مقام مسئول، در ادامه از اصلاح روند ارائه خدمات اورژانس بیمارستانی خبر داد و اظهار داشت: در مواقعی که حادثه ای بروز می کند بیماران برای دریافت خدمات تکمیلی به بیمارستان منتقل می شوند و اگر اورژانس بیمارستانی در شرایط بحرانی امکان ارائه خدمت نداشته باشد بیماران و روند ارائه خدمت دچار سردرگمی می شوند و این امر خود می تواند حوادث ناگوارتری را رقم بزند.
وی با اشاره به کوتاه تر بودن زمان حضور تکنسینهای اورژانس استان در محل وقوع حوادث نسبت به استاندارد کشوری اظهار داشت: اگر چه چهارمحال و بختیاری در حال حاضر به ایده آلها و شرایط استاندارد برای ارائه خدمت در مواقع بروز حوادث رسیده است اما کماکان نباید آموزش را نادیده گرفت و باید همیشه در صدد کسب اطلاعات و آمادگی برای مدیریت حوادث بود.
دکتر درخشان، آموزش را جز برنامه های اولویت دار برای حفظ آمادگ کارکنان فوریتهای پزشکی در شرایط اضطراری عنوان کرد.
وی در پایان برای حمایت معاونت درمان از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی به منظور ارتقای وضعیت اورژانس ۱۱۵ اعلام آمادگی کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755113
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.