به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد افزود: امروز مردم با مشت های گره کرده، شعار مرگ بر آمریکا می دهند تا ضمن دفاع از مظلومان دنیا، پاسخ محکمی به یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا بدهند.
وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، شعار عقیدتی ماست و تا زمانی که سلطه گری های آمریکا ادامه داشته باشد مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.
نکونام با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار از سکوت جوامع بشری در قبال این رفتار غیرانسانی اعلام انزجار کرد و گفت: هرچند جوامع غربی و جهان اسلام در قبال این نسل کشی موضع درستی نگرفتند، اما ملت ایران از کمک های مادی و معنوی خود دریغ نکردند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به رفتار آمریکا در قبال برجام اشاره کرد و افزود: هرچند که به روشنی بر ما مشخص بود که آمریکا قابل اعتماد نیست اما یک بار دیگر نشان داد که نباید به آنان اعتماد کرد و باید با همین موضع عقلانی و اساسی بر آرمانهای خود اصرار بورزیم.
نکونام با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، قیام عاشورا را یک نهضت سراسر نور دانست و اظهار کرد: اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا کاملا مشخص و روشن است و هیچ ابهامی ندارد از همین رو باید مراقبت کرد که افکار انحرافی وارد مکتب حسینی نشود.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی جدای از اهداف حسینی نیست و همین پیوند عمیق مسیر تکاملی انقلاب اسلامی را بیمه کرده و آن را به مقصد می رساند.
نکونام با اشاره به ایثارگری ها و حماسه آفرینی های رزمندگان کشور در هشت سال دفاع مقدس، بر نمایش دستاوردهای نظام در طول هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: جامعه باور دارد که توانمند است اما باید این باور تقویت شود و آن را به خوبی دشمن نشان داد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، افزود: گاهی تساهل و بی تفاوتی بر جامعه حاکم می شود اما نباید اجازه داد تا معروفات کمرنگ و منکرات در جامعه پرفروغ شود.
امام جمعه شهرکرد همچنین به بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر اشاره کرد و گفت: انتظار است تا مسئولان با بهره گیری از منبع غنی اسلام در تربیت و پرورش آینده سازان کشور همت گمارند.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی بر آرمانهای انقلاب و اسلام در برابر بیگانگان، افزود: توصیه های رهبر معظم انقلاب بر پایه سیاست های قرآنی است و باید یک جامعه توحیدی به این سیاست ها متکی باشد.
به گزارش ایرنا، در پایان نماز جمعه مردم مومن و ولایتمدار شهرکرد، انزجار خود را از سیاست های استکباری آمریکا در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار و اهانت های رئیس جمهوری این کشور به ملت ایران را با برپایی راهپیمایی نشان دادند.
مردم سرافراز شهرکرد با ندای مرگ بر آمریکا، اسرائیل و انگلیس بار دیگر سیاست های استکبار جهانی را محکوم کردند و خواهان نابودی مستکبران شدند.
مردم با سردادن شعار 'جنایت منطقه زیر سر آمریکاست، کشتار و قتل و غارت زیر فشار آمریکاست'، آمریکا را مسبب ناآرامی ها و جنایت های منطقه و جهان اعلام کردند.
مردم شهرکرد با ندای ما پیرو حسینیم، ذلت نمی پذیریم' و ' ما مدافع سرسخت اهل بیتیم' و 'هیهات من الذله' بر مقاومت و استواری خود در برابر استکبار تاکید کردند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.