به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در کارگروه حمل و نقل و ایمنی سفر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در مکان هایی نظیر لردگان و چلگرد و محدوده های ناغان باید تجهیزات اولیه درمانی برای احیاء مصدومان وجود داشته باشد.
به گفته وی، چنانچه امکانات اورژانس و درمانی در کوتاهترین زمان به صحنه تصادفات برسد و مصدوم در بیمارستان مدت زمان کمتری را در انتظار خدمات کادر درمانی باشد، می توان آمار فوتی های تصادفات در استان را کاهش داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قصور مسئولان مربوطه در استان در اصلاح و رفع نقاط پرتصادف جاده ای در مرگ شهروندان باید از سوی مردم پیگیری و شکایت شود.
سلیمانی دشتکی افزود: در ارائه آمار فوتی و مصدومان تصادفات در چهارمحال و بختیاری از سوی پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی اختلاف وجود دارد که باید با تشکیل تیم کارشناسی موضوع پیگیری شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز در این نشست گفت: سال گذشته 115 نفر مصدوم حوادث ترافیکی در بیمارستان های استان فوت کردند.
فاطمه حسینی ادامه داد: از این تعداد 27 نفر در بدو ورود به بیمارستان، 45 نفر در کمتر از 24 ساعت پس از ورود به بیمارستان و 43 نفر بالای 24 ساعت پس از ورود به بیمارستان فوت کردند.
به گفته وی، 35 نفر از این تعداد افراد فوت شده به دلیل ضربه به سر، 45 مورد به دلیل ضربه در نواحی مختلف بدن، 15 مورد به دلیل ضربه به قفسه سینه و 20 مورد ضربه به دیگر نواحی بدن جان خود را از دست دادند.
وی تصریح کرد: سال گذشته 9 هزار و 110 مصدوم حوادث ترافیکی به بیمارستان های استان منتقل شد.
حسینی ادامه داد: با هدف ارتقاء خدمات درمانی در کوتاهترین زمان به مصدومان به بیمارستان، طب اورژانس، متخصص جراحی، متخصص ارتوپدی، جراح عمومی در بیمارستان ها افزایش یافت.
به گفته وی، تجهیزات پزشکی اتاق عمل و اورژانس در تمامی بیمارستان های استان به تعداد 102 مورد افزوده شد.
معاون عمرانی و خدمات شهری شهردار شهرکرد نیز گفت: طرح اجرای زیرساخت فیبرنوری و سامانه نظارت تصویری ترافیک با هدف نصب حدود 30 دوربین در این شهر در حال اجراست.
عبدالصادق نجفی گفت: حدود 3.5 کیلومتر در مسیرهای پرتردد و ترافیک شهر حفاری شده است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح مطابق مصوبات جلسات قبلی 5 میلیارد ریال اعتبار از سوی استانداری و 5 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 732 کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که محورهای مواصلاتی این استان در مسیر استان های جنوبی و غربی قرار دارد.
مطابق آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری یکهزار کیلومتر راه استان شامل 151 گردنه است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.