قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نخستین مجمع فوق العاده شورای سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:دولت یازدهم در بخش های زیربنایی همانند بخش های دیگر دستاوردهای مهمی داشته است ولی منتقدان به آنها اشاره نمی کنند.


استاندار چهارمحال و بختیاری ارائه عملکرد دولت یازدهم در سه سال و نیم گذشته از سوی مدیران دستگاه های اجرایی را ضروری اعلام و اظهار کرد: مردم قضاوت خوب و منصفانه ای نسبت به عملکرد مسئولان در بخش های مختلف دارند.


سلیمانی دشتکی تاکید کرد: هیچکس نمی تواند اقدامات مطلوب انجام شده در سطح چهارمحال و بختیاری را نفی و انکار کند.


وی گفت: در دوره ای سازمان همیاری ها به حیاط خلوت عده ای تبدیل شده بود اما دولت یازدهم این سازمان را تقویت کرد و در طرحهای عمرانی و زیربنایی مشارکت داد.


سلیمانی افزود:اکنون سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری نه تنها حیاط خلوت نیست، بلکه به منظور تقویت این سازمان اعتباراتی نیز به آن اختصاص یافته است.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: واگذاری برخی از طرحهای عمرانی دستگاه های اجرایی به سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری به منظور ارتقای زیرساخت های توسعه ای، تقویت توان شهرداری ها و ارتقای وضعیت مالی این سازمان از اقدامات صورت گرفته در این دولت محسوب می شود.


وی یادآور شد: فاصله گرفتن از حاشیه ها و غوغاسالاری ها، شفافیت در حوزه کاری به ویژه در بخش مالی و جلوگیری از تخلفات احتمالی نقش مهمی در بهبود وضعیت سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری داشته است.


وی گفت: زیرسازی و آسفالت یک میلیون و 300 هزار مترمربع از معابر روستاهای چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از عملکردهای مطلوب سازمان همیاری شهرداری های استان است.


او عملکرد مجموع شهرداران چهارمحال و بختیاری را مطلوب دانست و افزود: البته به عملکرد تعداد اندکی از شهرداران هم انتقادات و اعتراضاتی وارد است.


استاندار چهارمحال و بختیاری به برگزاری دو انتخابات مهم کشور رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردی بهشت سال 1396 اشاره و تصریح کرد: شهرداران نقش مهمی به منظور فراهم کردن حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی بر عهده دارند.


وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: شهرداران به عنوان میزبانان اصلی مسافران نوروزی باید در راستای فراهم کردن امکانات مورد نیاز و خدمات رسانی مطلوب به گردشگران تلاش کنند.


سلیمانی دشتکی اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ارتقای شاخصه ها در حوزه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی است.


وی گفت: شهرداران الگو و نمونه ای کامل از میهمان نوازی ایران و چهارمحال و بختیاری باشند.


استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از مهمترین درآمدهای شهرداری ها مالیات بر ارزش افزوده است و در این راستا، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در حوزه های مختلف چهارمحال و بختیاری در دستورکار شهرداران باشد.


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این سازمان با انجام طرح های عمرانی در نقاط مختلف توانسته به سود آوری برسد.


قاسم شهبازی اظهار کرد: پرداخت بدهی ها، دریافت مطالبات و اجرای طرحهای اقتصادی و عمرانی با هدف تقویت شهرداری ها و تحول در مدیریت شهری از مهمترین برنامه های مسئولان سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.


سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرداران استان باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات کارکنان خود اقدام کنند.


ستار فرهادی تاکید کرد: مستندسازی مطالبات شهرداری های چهارمحال و بختیاری از دستگاه های اجرایی استان باید با اولویت تهیه شود.


وی افزود: شهرداران چهارمحال و بختیاری عملکرد فعالیت های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید را تهیه و ارائه دهند.


فرهادی تصریح کرد: شهرداران چهارمحال و بختیاری نسبت به ثبت بودجه 1396 شهرداری ها از طریق سامانه، تفریغ بودجه، پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی و 5 درصد سهم آموزش و پرورش از محل درآمد شهرداری ها و ثبت عوارض 1396 از طریق سامانه اقدام کنند.


وی یادآور شد: خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و استقبال شایسته از آنان و برنامه ریزی برای مقابله با حوادث احتمالی و پیش بینی نشده در دستورکار شهرداران چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610774
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.