به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در کارگروه هماهنگی اقتصادی استان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان بیش از 20 درصد است و این مسئله ضرورت توجه بیش از پیش به بحث اشتغال و رفع بیکاری جوانان در استان را نشان می‌دهد.

وی نرخ مشارکت اقتصادی استان را بیش از 4 درصد دانست و افزود: افزایش نرخ بیکاری در استان یک اشکال است که نمی‌توانیم منکر آن شویم هر چند تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اکنون نیز به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در استان با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شده است لایحه‌ای از سوی استان تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارایه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشویق و دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در استان، بیان کرد:در مقطع زمانی فعلی باید به جای درنگ و معطلی دنبال اجرای تعهدات و عمل به آن‌ها باشیم از همین‌رو لازم است مدیران به صورت جدی به دنبال اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها باشند چراکه به هر دلیلی نرخ بیکاری بالا باشد مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: لازم است برای ساخت و ساز در استان از مجریان ذی‌صلاح و نیروهای جوان متخصصی که از سوی  سازمان نظام مهندسی یا راه و شهرسازی دارای مجوز هستند استفاده شود.

وی ایجاد اشتغال را فاکتور مهمی در بحث محرومیت‌زدایی روستاهای استان عنوان و تصریح کرد: بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری استان باید مباحث پیشنهادی خود در خصوص طرح‌های اشتغال‌زایی را آماده کنند و به بنیاد برکت ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تامین آب شرب و افت سفره‌های آب زیرزمینی را دو مسئله مهم در شهرستان لردگان دانست و بیان کرد: لازم است برای ایجاد اشتغال جدید و توسعه منابع در استان حداقل دو طرح در دشت‌ها و مناطق محروم اردل و لردگان توسط مسئولان استان تعریف شود.

سلیمانی خواستار خودکفایی مددجویان کمیته امداد و اشتغال پایدار آن‌ها شد و گفت: با کمک‌های دولت سرانه مددجویان امسال 3 برابر شده است ضمن اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازای استخدام هر یک از مددجویان مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات بلندمدت قرض الحسنه اعطا می‌کند از همین‌رو لازم است کارگاه‌های راکد استان که بانک‌ها به سختی تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌کنند به این کمیته معرفی شوند.

وی به اجرایی نشدن برخی مصوبات سفر رییس‌جمهور که در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بنیادها و نهادها در استان بودند اشاره و بیان کرد: هر زمان که از مسئولان استانی در خصوص اجرایی شدن این سرمایه‌گذاری‌ها سوال شد عنوان کردند که همه چیز آماده است ولی اکنون متوجه شد‌ه‌ایم که هیچ چیزی آماده نیست.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608943
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.