ابراهیم شریفی روز چهارشنبه با اشاره به واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی به بخش خصوصی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، اظهار داشت: این اقدام در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شود و هدف آن، فعال‌تر کردن و افزایش تعداد مؤسسات قرآنی و ایجاد فضای رقابتی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

وی، تعداد موسسات فعال قرآنی در سطح استان را ۱۵ موسسه اعلام کرد و ادامه داد: این موسسات در بخش‌های عمومی، اختصاصی و تربیتی در رده‌های سنی مختلف فعالیت دارند.

شریفی گفت: ۲ نگاه ویژه در واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش خصوصی وجود دارد، نخست اینکه همه فعالیت‌های قرآنی از جمله از آموزش، برپایی نمایشگاه‌های قرآن، برگزاری آزمون‌ها، برپایی محافل انس با قرآن به بخش خصوصی سپرده شود و دوم روند کسب مجوزهای مؤسسات قرآنی برای علاقمندان تسهیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در استان انجام شده بود، اضافه کرد: متأسفانه این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است، اما به محض بهبود شرایط که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام می‌شود، این نمایشگاه برپا خواهد شد.

شریفی با اشاره به تعطیلی بیشتر فعالیت‌ها در کشور از زمان آغاز شیوع کرونا، بیان کرد: در این مدت، فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله در حوزه قرآنی در فضای مجازی پیگیری می‌شود و برنامه‌های استانی و کشوری متعددی انجام شده که برگزاری طرح «خانه‌های نورانی» با استقبال خوب هم‌استانی‌ها، بارگزاری آموزه‌های قرآنی و بارگزاری ترجمه متون نهج‌البلاغه از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

وی افزود: در این راستا اجرای طرح‌های مجازی نظیر آموزش نهج‌البلاغه، اجرای محافل مجازی قرآن کریم و اجرای طرح «مسابقه خانوادگی قرآن» با همکاری مجموعه جهاد دانشگاهی استان در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.