محمدرضا عمرون روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۷ هزار و ۱۰۶ فقره پرونده تخلف در این ۳ حوزه به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

به گفته وی، متهمان پرونده‌های رسیدگی شده به پرداخت ۲۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد پرونده ۴ هزار و ۴۲۹ فقره در حوزه کالا و خدمات، یکهزار و ۴۰۸ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و یکهزار و ۶۲۹ فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان بود، که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ در حوزه کالا و خدمات ۳۸ درصد افزایش، قاچاق کالا ۳۲ درصد و بهداشت و درمان ۷ درصد افزایش داشت.

وی گفت: سال ۹۷ در استان ۵ هزار و ۷۱۷ فقره پرونده تخلف تشکیل و ۵ هزار و ۶۶۴ پرونده مختومه شده است.

عمرون افزود: در استان ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و ۵ هیات رسیدگی به تخلفات صنفی فعال است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۴۴۱ گشت مشترک در استان انجام شد که در این گشت‌های مشترک ۲ هزار و ۴۲۳ واحد صنفی بازرسی انجام شد ،که این گشت‌ها نسبت به سال ۹۷ بیش از ۵۰ درصد رشد داشت، که نشان از حضور فعال تعزیرات حکومتی در بازار است.

به گفته وی، از این تعداد واحد ۵۷۸ واحد تخلف داشتند و ۶۴۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۱۸ روز، بهداشت و درمان ۱۷ روز و قاچاق کالا و ارز ۴۰ روز است ، که میانگین رسیدگی به تخلفات در استان در حوزه کالا و خدمات و بهداشت کمتر از این زمان است.

عمرون اظهار داشت: زمان رسیدگی در پرونده‌های قاچاق کالا در استان به دلیل اینکه قاچاقچیان ساکن استان‌های دیگر هستند و برای تکمیل پرونده به نیابت قضایی نیاز است، ۷۰ روز است که این میانگین در سال گذشته ۹۰ روز بد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۷ هزار واحد صنفی مجوزدار در چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.