جعفر مردانی شنبه شب در هشتمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: دشمن ساکت ننشسته است و برای مواجهه با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال‌جاری سناریو طراحی و در دستورکار قرار داده است.
وی افزود:ایجاد یاس و ناامیدی، فتنه‌انگیزی و تلاش برای کمرنگ کردن حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از مهمترین فتنه‌های دشمن است که حضور حداکثری در انتخابات توطئه دشمنان را نقش برآب می‌کند.
مردانی تصریح کرد: مردم همواره در صحنه‌های مختلف حضور موثر داشته‌اند و با شرکت در راهپیمایی‌ها و پشتیبانی از مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران تیر خلاص به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن زده‌اند.
وی با اشاره به ماده ۵۹ قانون انتخابات یادآور شد: هیچدام از کارمندان دستگاه‌های اجرایی حق ندارند در ساعات اداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی فعالیت کنند.
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آموزش و پرورش هم حق ندارد له یا علیه فرد یا گروه خاصی در انتخابات موضع‌گیری داشته باشد.
وی گفت: رعایت ۴ اصل انتخاباتی شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به طور جدی در دستورکار مسوولان ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
مردانی، بخش مهمی از برگزاری انتخابات را بر عهده آموزش و پروش اعلام و تاکید کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مانند دوره‌های گذشته در روند برگزاری انتخابات سال‌جاری به مسئولان اجرایی استان کمک کنند.
وی رعایت اصول حاکم بر انتخابات را ضروری دانست و افزود: مردم‌سالاری دینی، قانون‌مداری، رقابت سالم و بی‌طرفی به طور خاص مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود رعایت بهداشت در مدارس را ضروری اعلام و تصریح کرد: فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های ۱۰ گانه استان موظفند نسبت به رعایت مسایل بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان حساسیت بیشتری نشان دهند.
وی با اشاره به ضرورت رعایت استحکام تمامی بنای مدارس غیردولتی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان براساس یک فرم علمی و کارشناسی نسبت به شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص مرتبط با استحکام بنای این مدارس اقدام و تا زمان برطرف کردن مشکلات این بخش پیگیری کند.
مردانی اظهار داشت: کسب رتبه نخست چهارمحال و بختیاری در سطح ملی برای اجرای روند سند تحول بنیادین استان اقدام مهم و قابل تقدیری است.
به گزارش ایرنا، شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری برای تعمیر، تجهیز و سایر طرح‌های آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۳۹۲ میلیارد ریال اختصاص داده است.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.
هم‌اینک ۲۰۶ هزار و ۹۸۳ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.