حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، افزود: این روز از مناسبت‌های مهم کشور است که الگوی ارزشمندی در راه مبارزه با استکبار و دشمن است.

وی ادامه داد: دانشجویان هوشیار کشور در زمان طاغوت مقابل برنامه‌های رژیم پهلوی ایستادند که این افتخار بزرگی برای دانشجویان به شمار می‎رود.

نکونام، ترویج افکار بیگانه و شیطانی در دانشگاه‌ها را از تهدیدات این حوزه دانست و تصریح کرد: دانشجویان هیچ‌گاه اجازه نفوذ را به دشمن داده‌اند و دشمن روز به روز دشمن ناکام‌تر از گذشته می‎ماند.

امام جمعه شهرکرد با تذکر آیات قرآن کریم نسبت به شکرگذاری نعمت‌ها، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از کوتاه شدن دست طاغوت بر سر ملت ایران کوتاه شده و باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.

نکونام افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم سرنوشت خود را به دست گرفتند و با تعیین سرنوشت خود در عرصه‌های مختلف فعالانه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، نقش منافقان در فتنه‌های کشور را متذکر شد و گفت: نقش منافقان در فتنه اخیر کشور نیز پررنگ بود و هرچه در طی این ۴۰ سال فتنه‌گری کردند راه به جایی نبردند اما با این وجود باید نسبت به آنها هوشیار بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت  فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: این بانوی مکرمه ولی‌نعمت ما ایرانیان و الگوی والا و ارزشمندی برای زنان و بانوان جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

نکونام به آغاز هفته پژوهش و فناوری نیز اشاره کرد و افزود: پژوهش از اهداف پایه‌ای و اساسی است و مخترعان و پژوشگران  سهم بسزایی در رشد و شکوفایی کشور دارند.

وی با قدردانی از حمایت‌هایی که نسبت به پژوهشگران و محققان کشور انجام گرفته است، تصریح کرد: با این وجود اگر کاستی در خصوص حمایت‌ها وجود دارد باید برطرف شود.

نکونام با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به عملکرد این شورا ابراز نارضایتی کرد و گفت: این شورا از سال ۶۳ تا کنون کارایی چندان موثری نداشته که برای اثرگذاری بیشتر نیازمند تحول در ساختار این شورا هستیم.

وی در پایان به موضوع شهرداری شهرکرد و پیگیری از سوی مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: آنچه در شهرداری رخ داده نیازمند ریشه‌یابی است و هرکسی در وقوع آن نقش داشته باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.