یدالله چراغپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت هزینه کمک معیشتی دولت به این قشر مولد، با افزایش قیمت بنزین آغاز شد و بیشتر این جمعیت ۱۲۶ هزار نفری محروم که فاقد خودرو سواری هستند مشمول دریافت این خدمات دولتی شدند.

وی، همچنین از پیگیری اداره کل امور عشایری استان برای تخصیص سهمیهبنزین به معلمان مدارس سیار عشایر کوچرو و سرویس مدارس دانش‌آموزان عشایر درون کوچ که از محل زندگی تا  مدارس شهرستان مسافت زیادی طی میکنند ، خبر داد.

چراغپور ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده این مشکل نیز بزودی با تلاش فرمانداران و مسئولان محلی برطرف خواهد شد.

معاون توسعه و عمران امور عشایری چهارمحال و بختیاری، واکسیناسیون دام، تامین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به عشایر استان در طول سال اعلام کرد.
چراغپور، از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در مناطق قشلاقی خوزستان به صورت مستمر خبر داد و گفت: تامین سهمیه آرد خانه‌پزی با قیمت یارانه‌ای ماهیانه به میزان ۸۰۰ تن از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.

وی، حمایت غیرمستقیم افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از عمده وظایف دولت عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک است که دومین استان عشایرنشین کشور است.

کمک معیشتی دولت برای خانوار ۵نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز از ۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان است. 

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. 

 طرح حمایت معیشتی دولت، ارتباطی به یارانه ماهیانه ندارد، و یارانه آبان نیز در ۲۶ ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و واریز یارانه جدید برای خانوارها که از دوشنبه هفته جاری  آغاز شده تا دوم آذرماه ادامه دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.