زهرا سیاح روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد اعضای اهدایی در استان ۴ کلیه به بیماران نیازمند پیوند کلیه در استان اهداء شد و مابقی اعضای نظیر کبد و نسوج به استان‌های شیراز، تهران و اصفهان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز ۲۳ مورد اهدای عضو در استان انجام گرفت که از این تعداد ۱۲ کلیه به بیماران کلیوی استان پیوند زده شد.

سیاح تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری از هر ۴ خانواده دارای بیمار مرگ مغزی، ۳ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کنند که در این میان شهرستان لردگان بیشترین تعداد اهدای عضو را به خود اختصاص داده است.
هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در استان، افزود: تاکنون با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اقدامات خوبی برای تبیین فرهنگ اهدای عضو انجام شده است اما هنوز تا مرحله ایده‌آل فرصت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد جزو ۵ استان فعال کشور در اهدای عضو است.
سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.