اقبال عباسی روز یکشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را با شعار اقتدار، قدرت و توانایی گرامی داشته می‌شود چرا که معتقدیم همیشه اعمال قدرت با زر و زور و رسانه محقق نمی‌شود بلکه، قدرت واقعی ریشه در علم، آگاهی، ایمان و ایثار دارد.

وی با اشاره به نقش محور مردم در صحنه‌های مهم کشور، تصریح کرد: نیروهای عظیم مردمی در ۸ سال دفاع مقدس به تمام جهانیان نشان دادند که هیچ قدرتی نمی تواند به این کشور آسیب برساند.

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تاسی از فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی شکل گرفته است، اظهار داشت: ملت ایران با الگوگیری از مکتب عاشورایی و حماسه کربلا، توانست در جبهه‌های حق علیه باطل پیروز میدان باشد و در ادامه نیز با پایداری و مقاومت در برابر دشمن الگویی برای تمام ملت‌های آزادیخواه جهان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایران امروز در عرصه دیگری با دشمن در حال مبارزه است و مردمی که در ۸ سال دفاع مقدس با همراهی نظام خود توانستند حماسه بزرگی را در تاریخ رقم بزنند بار دیگر با پایداری و مقاومت بر ارزش‌های خود و تحکم پیوند خود با نظام حماسه دیگری را شکل می دهند.

به گزارش ایرنا، در این آیین نیروهای مسلح استان در قالب گردان‌های نمونه سپاه قمر بنی هاشم(ع)، نیروی انتظامی، نیروی یگان ویژه پاسداران، بسیجیان، عشایری، واحدهای نمونه امدادی، نیروهای وظیفه، واحدهای موتوری، توپخانه، جنگ‌نوین و رزهی توان خود را به نمایش گذاشتند.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

چهارمحال و بختیاری در ۸ سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.