به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ هم‌اینک انتقادات فراوانی به شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری استان در خصوص سفرهای زیارتی کربلا وارد است و این مهم از مطالبات فعالان سفرهای اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری است.

عباسی تصریح کرد:‌ به منظور رفع مشکلات موجود در این بخش و تسریع در روند ساماندهی انتقال زائران اربعین حسینی نشستی تخصصی بین مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و مدیرات مرتبط برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: ‌مدیران کل و مسئولان مرتبط باید گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی انتقال زائران اربعین حسینی را در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ تدوین دانشنامه دفاع مقدس در این استان آغاز شده که البته نیازمند اعتبار است.

منوچهر ذوالفقاری تاکید کرد:‌ برای تدوین این دانشنامه کارگروه علمی تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ در روند تکمیل دانشنامه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از توان سازمان‌های نظامی بهره‌گیری می‌شود.

ذوالفقاری تصریح کرد:‌ این دانشنامه پس از تدوین به صورت الکترونیکی، مکتوب و چندرسانه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر صورت گرفته است.

فرحناز قائدامینی تاکید کرد:‌ هم‌اینک تعمیر و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

وی افزود: امسال تمامی بخاری‌های نفتی مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری خواهد شد.

قائدامینی تصریح کرد:‌ امسال کتاب‌های درسی مورد نیاز دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری از طرق ۳۰۰ کتاب‌فروشی و مدرسه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در سال‌جاری ۲۸ میلیارد ریال برای خرید وسایل ورزشی مورد نیاز مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری هزینه شده که با آغاز تحصیلی در قالب کاروان نشاط و پویایی در مدارس توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ‌امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سرانه مدرسه‌های روزانه و ۹ میلیارد ریال به حساب مدرسه‌های شبانه‌روزی استان واریز شد.

وی گفت:‌ برای سال تحصیلی جدید ۳۸۱ سرباز معلم و مربی پیش‌دبستانی در چهارمحال و بختیاری جذب شده است.

قائدامینی تاکید کرد: ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری هنوز در سامانه نام‌نویسی نشده‌اند که برای ثبت‌نام این تعداد پیگیری‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر از چهارمحال و بختیاری در پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا شرکت کردند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.