حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه سه‌شنبه در نشست با وزیر نیرو تاکید کرد:‌ این خواسته مردم استان در حالی است که موارد زیادی از بی‌قانونی و رعایت نشدن قانون در حوزه آب به وضوح مشاهده می‌شود و وزارت نیرو باید مشکلات تونل غیرقانونی گلاب را هر چه سریع‌تر رفع کند.

وی تصریح کرد: ‌مواردی در این استان مشاهده شده است که دستگاه قضایی برای تخریب ویلاهای غیرمجاز از سوی استان همجوار در چهارمحال و بختیاری حکم صادر کرده است اما اجرای آن به علت لابی‌گری‌ها متوقف می‌شود.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: انتظار می‌رود طرح‌های مصوب قانونی چهارمحال و بختیاری در بخش آب هر چه سریع‌تر اجرایی و بهره‌برداری شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: وزارت نیرو به تعهدات خود به خصوص در طرح سد کوهرنگ ۳ اقدام کند.

وی گفت: تعهدات وزارت نیرو در اجرای طرح‌های جدید انتقال آب و پروژه‌های این بخش نیز باید قانونی، کارشناسی و علمی باشد.

نکونام تاکید کرد: تحقق سهم قانونی چهارمحال و بختیاری از آب به ویژه در اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن نباید دست و پاگیر شود.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری حتی یک مورد طرح غیرقانونی به خصوص در بخش آب وجود ندارد اما در استان‌های دیگر ، فراوان مشاهده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مردم این استان قانون‌گرا، ‌هوادار نظام و مخالف با ضربه زدن به مصالح نظام هستند اما صدای رسا و بلندی نیز برای رساندن پیام خود ندارند.

نکونام اظهار داشت: متاسفانه برخی تصرفاتی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که بدون اجازه، بدون قانون و ضوابط بوده است.

وی گفت: بسنده کردن توسعه چهارمحال و بختیاری آن‌هم تنها در قالب قطب دامپروری بی‌مهری به مردم استان و تحقیر آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: متاسفانه مشکلات آب این استان کم نیست.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری بعنوان استان آبخیز است اما خودش تشنه است و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم برخی روستاها، شهرها و حتی زمین‌های کشاورزی آن از طریق تانکرهای سیار تامین می‌شود.

نکونام تصریح کرد: این در حالی است که قطعی آب در برخی مناطق شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری تا ۷۰ ساعت می‌رسد.

وی یادآور شد: مدیریت مصرف در منابع آب به متولی آن یعنی وزارت نیرو برمی‌گردد و مسئولان این وزارتخانه باید چهارمحال و بختیاری و استان همجوار را در این راستا کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: آب‌بهاء حوضه زاینده‌رود ۳ برابر و به یک مساله جدی تبدیل شده است که متاسفانه با رونق تولید، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی منطبق نیست.

وی گفت: انتظار می‌رود وزارت نیرو به عنوان متولی آب ، یک حّکّم عادل به دور از هرگونه فشار و فضاسازی باشد، افکار عمومی را به هم نزدیک کند و در این رابطه حرف عقلایی و منطقی بزند.

نکونام تاکید کرد: در این صورت می‌توان تنش‌های مرتبط با موضوع آب را رفع و آن را کنترل کرد.

وی افزود:‌ در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم حضور مسئولان بین مردم اشاره و تصریح کرد: در این راستا مسئولان هم باید متواضعانه با مردم ارتباط بگیرند تا رضایت‌مندی عمومی و آگاهی مسئولان افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد:‌ مسئولان نباید از شنیدن حرف مردم بترسند و بایستی دیوارهای بین مسئولان و مردم تخریب شود تا فاصله‌ای بین آنان نباشد.

وی همچنین یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری مناطق سخت‌گذر فراوانی وجود دارد که با کوچک‌ترین مشکل برق آنان قطع می‌شود.

نکونام اظهار داشت: رفع مشکل این مناطق نیازمند توجه جدی مسئولان ملی و اقدام اساسی در تامین و اجرای زیرساخت‌ها است.

وی گفت:‌ زیبنده نظام جمهوری اسلامی و مردم چهارمحال و بختیاری نیست که هنوز در برخی مناطق این استان برق با دیزل ژنراتور تامین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:‌ تجدیدنظر در قیمت سرانه گاز و گازرسانی به مناطق سخت‌گذر این استان باعث ارتقای حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی خواهد شد.

وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری هنگامی که اعلام شد تحصن به نفع نظام نیست،‌ پذیرفتند و بر خلاف مصلحت کشور اقدام نکردند.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب، پست ۶۳ کیلووات سفیددشت و ۷۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.