حسن رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد کلنی‌های زنبور عسل کوچنده استان را حدود ۷۵ هزار کلنی برآورد و اظهار داشت: با هماهنگی نیروی انتظامی از خروج کلنی‌های زنبورعسل از ۶ تا ۱۹ مهرماه سالجاری در راستای انجام سرشماری کلنیهای زنبور عسل جلوگیری میشود. 
وی، تعداد کلنی‌های زنبورعسل این استان را ۱۵۰ هزار کلنی اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوا و سرد شدن زود هنگام هوا ، رغبت ماندگانی زنبورداران در مناطق ییلاقی امسال کمتر شده است. 
مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید عسل استان در سال گذشته را یکهزار تن ذکر کرد و گفت: با توجه به بارش‌های مستعد بهاری و فراوانی رویش گیاهان سال زراعی جاری در محل استقرار زنبورداران پیش‌بینی تولید و برداشت دو برابری محصول عسل در استان شده است.

به گفته وی، با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصربه فرد عسل منطقه، بخشی از محصول تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. 
رحمانی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از کلنی های عسل استان زیرپوشش صندوق بیمه قرار دارند و در ادامه تاکید کرد: آشنایی نداشتن با مزایای بیمه، هزینه بالای حق بیمه و پراکندگی زنبورداران علت اصلی بیمه نشدن بخش عمده‌ای از کندوهای عسل استان است. 
به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و ۲۷۰ بهره بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند. 
۲۰۹۷/۶۱۹۹
 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.