جعفر مردانی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از پیشرفت کند برخی از مصوبات این انجمن گلایه کرد و افزود: اگر مدیران عضو انجمن در جلسات حضور مستمر و جدی داشته باشند، اجرای مصوبات و پیگیری این امور با تاخیر مواجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه ، از جلسه بعدی کارشناسان حاضر در جلسه باید به همراه مدیر و یا یکی از معاونان اداره خود در جلسه شرکت کنند.

مردانی با اشاره به اهمیت فرهنگ در رشد و تعالی جامعه، تصریح کرد: فرهنگ زیربنای هر جامعه ای به شمار می‌رود و اگر امروز با مشکلات و ناهنجاری‌هایی مواجه هستیم نشان‌دهنده آن است که به مقوله فرهنگ آنطور که شایسته است توجه نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، خاطرنشان کرد: هم مدارس و هم خانواده‌ها در این حوزه رسالت مهمی را بر عهده دارند.

مردانی، پیگیری تکمیل کتابخانه مرکزی را از اولویت‌های فرهنگی استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۸۸ تاکنون ادامه دارد و با وجود اینکه دارای مصوبه هیات وزیران است اما تکمیل و بهره‌برداری از آن همچنان دور از دسترس مانده است.

وی همچنین بر پیگیری اجرای طرح کتابخانه عمومی بعثت شهر فرخشهر تاکید کرد و گفت: برای رفع موانع اجرای این طرح، موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص مشکلات طرح فرهنگسرای شهر گهرو شهرستان کیار، فعالیت پانسیون‌های مطالعاتی سطح شهر و عملکرد انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی ارائه شد.

۵۲  کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است که از این تعداد ۹ کتابخانه در روستاها و ۴۳ کتابخانه در شهرها فعالیت میکند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.