کرمعلی قندالی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری افزود: امسال با تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی مقام معظم رهبری و بند"ه" تبصره ۴ قانون بودجه به بحث تامین آب شرب و شبکه آبرسانی عشایری اختصاص داده شد که پیش بینی می شود، تا مهرماه سال آینده این شاخص ۱۰ درصد افزایش یابد و این میزان جمعیت به ۶۳ درصد برسد.

وی در ادامه با اشاره به شاخص ۷۵ درصدی باسوادی جمعیت عشایری کشور گفت: ۷۰ هزار خانوار عشایری کشور عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند. 

قندالی افزود: به منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی و همچنین نیازمندی مردم به منابع طبیعی تا ۲ سال آینده با توافقی که با وزارت نیرو انجام شد، ۲۵ هزار خانوار عشایر کشور به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به بحث گسترش زنجیره تولید در جامعه عشایری افزود: در راستای بهره‌وری منابع در حوزه تولید گوشت قبل و حین تولید و بعد تولید حمایت های دولت از جامعه عشایری در دست اجراست.

معاون وزیرجهادکشاورزی افزود: محصولات عشایری که لبنیات، گوشت و صنایع دستی است، محصولات پاک، سالم است و تنها استان چهارمحال وبختیاری به عنوان استان پایلوت در حوزه محصولات ارگانیک فعالیت دارد.

وی گفت: طرح پایلوت محصولات ارگانیک یک فرایند ۴ ساله است که ۲ سال این طرح با همکاری دفتر محیط زیست وزارت جهادکشاورزی طی شده است.

هم اکنون جمعیت عشایر کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲۶هزار نفر جمعیت عشایری است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.