ذبیح الله غریب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از آغاز کشت پاییزه  محصول گندم ، جو و کلزا  در ۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه کشت پاییزه، امسال ۴ هزار هکتار اراضی زراعی استان به کشت محصول کلزا، ۲۳ هزار هکتار گندم آبی، ۳۷هزار هکتار گندم دیم، ۸ هزار هکتار جو آبی و ۱۶هزار هکتار زیر کشت جو دیم می رود.

به گفته وی، برای سال زراعی جاری بذر یکهزار و ۷۰۰تن گندم دیم، یکهزار و ۴۰۰تن گندم آبی و یکهزار و ۲۰۰ تن جو آبی تهیه شده و آماده توزیع است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال سطح زیر کشت پاییزه محصول کلزا افزایش۲ برابری  دارد، ولی  سایر محصولات میزان کشت نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد.

وی، از آمادگی مراکز سازمان جهادکشاورزی استان برای توزیع بذر جو ضد عفونی و بوجاری شده بین کشاورزان و بهره برداران در زمان کشت پاییزی سال زراعی خبر داد و گفت: محدودیتی در تامین بذر مورد نیاز در استان وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: استان با بهره گیری از دستگاه های بوجاری با ظرفیت روزانه بیش از ۳۰ تن، آماده بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان است. 

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ، دامی، شیلات و عسل به عنوان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود.

۶۱۹۹/۲۰۹۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.