اردشیر نوریان روز دوشنبه در آیین جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد افزود: در سال‌های گذشته بواسطه توسعه کمی دانشگاه‌ها و جذب جمعیت زیادی از دانشجویان، امروز با انبوهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بیش از آنکه به دنبال رشد کمی باشند باید در علم‌آفرینی و تبدیل علم به ثروت تلاش کرده و در این راستا نقش خود را بعنوان موتور محرکه اقتصاد ایفا کنند.

نوریان با بیان اینکه دانشگاه‌ها در رشد و توسعه کشور نقش محوری را برعهده دارند، تصریح کرد: زمانی می‌توان گفت که ایران در حوزه تولید علم صاحب نام است که این علم و دانش را به ثروت تبدیل کند و از آن در توسعه نفوذ خود در عرصه بین‌الملل بهره بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با تاکید بر اتصال دانشگاه به اقتصاد، افزود: دانشگاه با توجه به کارکردهایی که دارد می‌تواند فرصت‌های بسیاری را در بالندگی کشور فراهم کند که این منوط به باور به نقش دانشگاه و محور قرار دادن آن است.

نوریان با ارزیابی مطلوب از عملکرد وزارت علوم دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این دوران شکل گرفته است و انتظار می‌رود با همین دید مثبت و نظر مساعد مسائل و مطالبات دانشگاه شهرکرد پیگیری شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه باید فهم سیاسی بالا، اخلاق‌مدار، آرام و در عین حال فعال و پرنشاط باشد و این مهم در فضای کنونی دانشگاه‌ها وجود دارد و امید می‌رود بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش ایرنا، در جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد، وزیر علوم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، سفرای کشورهای افغانستان، معاون رایزن فرهنگی عراق در تهران و روسای ادوار این دانشگاه نیز حضور داشتند.

هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه ای با بهره مندی از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شهرکرد تحصیل می‌کنند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.