خدیجه ربیعی فرادنبه روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد ، تاکید کرد: با رفع مشکل آبگیر و بهره برداری سریعتر از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی حداقل ۵۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری رفع می شود.
وی افزود: بحران تامین آب آشامیدنی در بروجن به حدی رسیده است که حتی با حفر یک حلقه چاه با عمق ۳۰۰ متر نیز به آب نمی رسد و متاسفانه هم اینک بسیاری شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری آب آشامیدنی ندارد و از طریق تانکرهای سیار تامین می شود.
ربیعی یادآور شد: اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن خواسته اصلی تمامی مسئولان، نمایندگان مجلس و مردم چهارمحال و بختیاری است.


نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان و خوزستان به عنوان مهمترین محور مواصلاتی چهارمحال و بختیاری هر چه سریعتر تکمیل شود.
وی گفت: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی ضرورت دارد و  به همین منظور برای بهره برداری از بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که این اعتبار باید هر چه سریعتر از منابع ملی تامین و اختصاص داده شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی رهایی از وابستگی به بودجه نفت است.
محمد خالدی سردشتی تاکید کرد: البته تحریم ها فرصتی را برای رهایی از وابستگی به بودجه نفتی و حرکت به سمت خودکفایی فراهم کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمامی زیرساخت های توسعه ای کشور تا ۱۰ سال دیگر تکمیل و ایران تا ۲۰ سال دیگر به ابرقدرت در دنیا تبدیل می شود.


نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این شهرستان به عنوان یکی از سرشاخه های اصلی کارون است اما با مشکل شدید و کمبود منابع آب مواجه است.
وی افزود: هم اینک ۸۰ روستای شهرستان لردگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برابر نیمی از جمعیت شهرستان آب ندارد و منابع آب آن ها به خلیج فارس هدایت می شود.
خالدی تصریح کرد: توزیع و استفاده عادلانه از منابع آب در چهارمحال و بختیاری به برنامه ریزی علمی و کارشناسی نیاز دارد.
وی یادآور شد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی باشد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی، بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.