مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در این آئین با اشاره به روند برگزاری این جشنواره طی سال‌های گذشته از تعامل و همکاری تمامی تلاشگران در برگزاری شایسته این جشنواره قدردانی کرد و افزود: بی‌شک استقبال و حضور حدود ۴۰ هزار نفری مردم استان ناشی از عشق و ارادت آنها به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) و نتیجه همدلی و همکاری تمام دست‌اندکاران این جشنواره بوده است.

فرهاد خلیل‌مقدم به روند منطقی افزایش میزان مشارکت در این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: پس از برگزاری موفق این جشنواره در سه سال گذشته و با فراهم شدن زیرساخت‌ها امسال در چهارمین سال برگزاری این جشنواره شاهد حضور ۳۹ هزار و ۳۶۵ نفری مردم استان در این جشنواره هستیم.

دبیر استانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری و استقبال ۲۷ هزار نفر از مردم استان در بخش آنلاین از نقاط قوت این جشنواره و نمادی از  چگونگی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارتقای سطح فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

خلیل‌مقدم ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که می توان تهدید فضای مجازی را به فرصتی ارزشمند برای ارتقا فرهنگ ارزشی کتاب و کتابخوانی و معرفی سیره پاک ائمه معصومین (ع) تبدیل کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد نیز در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار داشت: توجه به گروه‌های سنی مختلف و فراهم کردن امکان مشارکت در این جشنواره به شیوه‌های مختلف، حضور و استقبال همه اقشار در این جشنواره را فراهم کرده است.

مریم قاسمی از شرکت ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفری مردم شهرستان شهرکرد در این جشنواره و رشد ۲۵ درصدی میزان مشارکت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حال و هوای کتابخانه‌ها در زمان برگزاری این جشنواره دیدنی و تلاش کتابداران ستودنی است و این حال و هوا و این استقبال بی‌شک از کرامات و برکات حضرت رضا(ع) است.

 از ۷۲ برگزیده این جشنواره، ۱۸ نفر از برگزیدگان دستگاه‌های اجرایی استان بودند.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه‌ی معصومین (ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق تولید و انتشار گسترده این آثار از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.