مسعود میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با تمهیدات  اندیشیده شده در سال زراعی جاری افزون بر یکهزار و ۶۰۰ تن بذر محصول جو اصلاح شده در طبقات گواهی،مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه خریداری و ذخیره سازی و  بزودی عملیات فرآوری و ضد عفونی کردن آن انجام خواهد شد.

وی از آمادگی این شرکت برای توزیع  بذر جو ضد عفونی و بوجاری- خالص و تمیز شده - بین کشاورزان و بهره برداران استان در زمان کشت پاییزی سال زراعی خبر داد و گفت: محدودیتی در تامین بذر مورد نیاز در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این شرکت تنها، وظیفه توزیع بذرهای گواهی شده جو را به صورت دولتی برعهده دارد، اظهار داشت:  بذر  مصرفی کشاورزان و بهره برداران کشاورزی شامل گندم و جو به درخواست آنان بوجاری و ضدعفونی شد و این فرایند در استان انجام می شود. 

میرزایی از  بذر به عنوان نخستین نهاده مصرفی که در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش مهم دارد، یاد کرد و بر استفاده کشاورزان از بذرهای مناسب برای کسب بیشترین تولید و عملکرد تاکید کرد. 

مدیر شرکت خدماتی و حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری یادآور شد: این شرکت با بهره گیری از  دستگاه های بوجاری با ظرفیت روزانه بیش از ۳۰ تن، آماده بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان است. 

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلات  با فعالیت ۶۶ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود.

۶۱۹۹/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.