سرهنگ مرتضی عسگری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد به‌صورت پیچیده با ارسال لینک‌های آلوده و درگاه جعلی و یا از طریق کپی برداری و فیلمبرداری از کارت‌های بانکی مشتریان، اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی گفت: این افراد در قالب بهره برداری از رمز دوم کارت‌های بانکی مرتکب جرایم اینترنتی می شدند که در یکی از این کلاهبرداری‌ها که از یک شهروند در این استان انجام شد، با هوشیاری پلیس فتا و هماهنگی دستگاه قضا یکی از متهمان دستگیر شد.

سرهنگ عسگری افزود: این متهم با استفاده از رمز دوم یکی از شهروندان چهارمحال وبختیاری یک میلیارد ریال از حساب وی خارج کرده بود.

به گفته وی، متهمان این پرونده علاوه بر کلاهبرداری اینترنتی در قالب پیک موتوری و سرویس تهیه و توزیع غذا، از کارت بانکی مشتریان فیلم برداری و عکس برداری می کردند و با ترفندهای خاص رمز دوم اینترنتی آنان را به دست آورده و با استفاده از اطلاعات کارت بانکی سایر مدارک فرد از جمله کارت ملی از طریق اینترنتی اقدام به خرید می کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر خریدهای این افراد سکه و طلا بود، اظهار داشت: آمار دقیقی از مقدار کلاهبرداری این افراد مشخص نیست.

رئیس پلیس فتا چهارمحال وبختیاری گفت: متهمان این پرونده که بیش از ۳ نفر بودند در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار داشتند.

وی به مردم توصیه کرد؛ برای پرداخت وجه از طریق کارت بانکی، کارت را در اختیار فروشنده قرار ندهند و تراکنش را خودشان انجام دهند.

سرهنگ عسگری با تاکید بر اینکه بیشترین پرونده‌های پلیس فتا کلاهبرداری مالی به واسطه رمز دوم است، دریافت رمز دوم یکبار مصرف را به مردم توصیه کرد، ضمن آن بانک ها در صورت دریافت رمز یکبار مصرف توسط مشتری ملزم به جبران خسارت هستند.

۷۳۶۰/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.