مدتی است که کلیپی مبنی بر عبور پرخطر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای «نسه ‌کوه پشتکوه میلاس» شهرستان لردگان از یک سوی رودخانه‌ به سوی دیگر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است اما واقعیت آن چیزی نیست که در آن مشاهده می‌کنید.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای محروم «نسه ‌کوه پشتکوه میلاس» شهرستان لردگان برای رفتن به مدرسه باید از رودخانه‌ای عریض و بسیار پرآب خرسان عبور می‌کردند که به‌دلیل محرومیت از ساخت پل ارتباطی بر روی این رودخانه، دانش‌آموزان خردسال این روستا مجبور بودند صرفاً با استفاده از یک سیم بکسل که از یک سوی رودخانه به سوی دیگر وصل شده، به‌صورت بسیار خطرناکی عبور کنند.

طی چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، در حالی که این موضوع مربوط به سال 96 بوده است.
علی تیرگیر، معلم مدرسه روستای شاه‌حسینی در منطقه پشت‌کوه میلاس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – در این خصوص اظهار کرد: دانش ‌آموزان روستای نسه‌کوه برای آمدن به مدرسه عرض رودخانه و مسیری صعب‌العبور را به دلیل نبود پل توسط «جره» طی کرده تا به روستای «انجو» برای ادامه تحصیل می‌آمدند.

وی با اشاره به وجود 12 خانوار و چهار دانش‌‍آموز در روستای نسه‌کوه، افزود: آرزوی مردم این منطقه احداث مدرسه بود.

تیرگیر گفت: با هزینه شخصی خود در آذرماه 96 مدرسه‌ای 40 متری (مدرسه شهدای مدافع حرم) در این روستا احداث کردیم و این‌بار به جای دانش‌آموزان، خود با پیاده‌روی یک ساعته و عبور از رودخانه خرسان با سیم بوکسل کار آموزششان را انجام می‌دادم و از مهر ماه سال 97 نیز معلم اختصاصی برای این مدرسه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: جاده ارتباطی به طول حدود 5 کیلومتر نیز از جاده اصلی کهگیلویه و بویر احمد برای این روستا احداث و عملا نسه کوه از بن‌بست ارتباطی خارج شد.

این معلم مدرسه با اشاره به دیگر اقدامات خود در روستای نسه‌کوه، ادامه داد: مردم این روستا برای امرار معاش درختان کهنسال بلوط را قطع کرده و با درست کردن زغال، آن‌ها را با هزینه اندک به فروش می‌رساندند.

تیرگیر گفت: به منظور ایجاد اشتغال، توانمندسازی و جلوگیری از تخریب محیط زیست، 5 خانوار به صورت پایلوت در در روستای شاه‌حسینی گلیم‌باقی و قالی‌بافی را آغاز کردند و توانستند به درآمد ماهیانه یک‌میلیون تومان برسند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 خانوار در منطقه پشت‌کوه میلاس به شغل گیلم و قالی‌بافی مشغول هستند.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 23 آذرماه 96 خبری مبنی بر «رفع مشکلات دانش آموزان روستای نسه کوه لردگان برای رفتن به مدرسه» منتشر شد که در آن بخشدار مرکزی لردگان  از احداث یک مدرسه یک کلاسه در این روستا که کمتر از یک هفته کار آن به اتمام می‌رسد خبر داده و گفته بود: با احداث جاده و مدرسه برای این روستا دیگر نیاز مبرم به پل نفر رو کمتر احساس می‌شود‌. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.