به گزارش ایرنا، سردار عبدالله مبینی روز جمعه در آیین گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: تمام تلاش دشمن بر این اساس شکل گرفته که اراده ملت ایران را سست کند تا بتواند به مقاصد شوم خود برسد، اما ملت ایران راه اندیشه مقاومت و فتح خرمشهر را با صلابت ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان افزود: آمریکا دیگر در جهان اعتباری ندارد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا دیگر توان حمله نظامی به ایران را ندارد و از نظر نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پرستیژ بین المللی و افکار جهانی، توانایی برخورد با ایران را نخواهد داشت.
سردار مبینی با بیان اینکه آمریکا در عراق، سوریه و یمن شکست خورد و به دلیل این شکست ها به ایران فشار می آورد، افزود: مقاومت مردم ایران در فتح خرمشهر برای مردم سایر کشورها یک الگو شده است و تمام فشار دشمن به ایران به این دلیل است که می خواهد ایران در جهان یک الگو نباشد.
معاون نیروی سپاه قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهدای عملیات آزادی خرمشهر افزود: ایستادگی در برابر استکبار جهانی، یکی از دستاوردهای فتح خرمشهر بود و همانگونه که امام فرمودند این فتح، فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش ها بود.
این فرمانده سپاه ادامه داد: آزادی خرمشهر دو نوع دستاوردهای کوتاه مدت و بلند مدت به همراه داشت که بیش از 18 مورد می توان به دستاوردهای کوتاه مدت آن اشاره کرد.
به گفته وی، نخستین دستاورد کوتاه مدت فتح خرمشهر برای ایران، شکست رسمی و نظامی رژیم بعث در عراق بود که در عملیات آزادسازی فتح خرمشهر، پذیرش رسمی حمله نظامی عراق به ایران بود.
سردار مبینی اظهار داشت: دومین دستاورد زودهنگام این فتح، تغییر توازن نظامی و سیاسی به نفع جمهوری اسلامی در جهان بود.
این فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: تا پیش از فتح خرمشهر، تمام استراتژیست های جهان به دلیل وجود ارتش کلاسیک عراق، پیروزی را از آن رژیم بعث می دانستند و نابرابری تجهیزات و نیروی انسانی در ارزیابی ها به نفع عراق بود.
وی گفت: با پیروزی رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر، همه اذعان کردند پیروزی نهایی در جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.
معاون نیروی سپاه قدس، دستاورد سوم این فتح را در مجامع بین المللی دانست و افزود: با این فتح مجامع بین المللی نگاه شان را به جنگ ایران و عراق تغییر دادند و متوجه شدند که ایران را نمی توانند مانند لبنان و فلسطین اشغال کنند.
سردار مبینی اظهار داشت: دستاورد چهارم این فتح، این بود که بخش بزرگی از خاک ایران را از دست اشغالگران رژیم بعث عراق آزاد کردند و بیش از 11هزار کیلومتر در 2 عملیات از اشغال رژیم بعث عراق درآمد.
این تحلیلگر مسائل استراتژیک اظهار داشت: 2 لشگر مکانیزه رژیم بعث عراق در این فتح از بین رفت و با وجود تحریم ایران، بحث عمده ای از تجهیزات جنگی عراق از بین رفت و ایران توانست در برابر رژیم بعث عراق پیروز شود.
به گفته وی، برخی از لشگرهای ایران نیز پس از فتح خرمشهر به توان رزمی ایران اضافه شد و این لشگرها شکل گرفت و معادلات جدیدی را در جنگ های کلاسیک به نفع ایران رقم زد.
سردار مبینی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این فتح، ترویج اندیشه مقاومت در جهان در برابر زورگویان و استکبار بود که در کشورهای آزاده جهان شکل گرفت.
این فرمانده نظامی، ایستادگی در برابر ظلم و ستم صهیونیست ها از سوی مردم غزه را یکی دیگر از دستاوردهای بلند مدت فتح خرمشهر عنوان کرد.
سردار مبینی یادآور شد: مقاومت مردم غزه در برابر لبنان به تاسی از مقاومت مردم ایران در برابر استکبار جهانی شکل گرفته است.
به گفته وی، ایستادگی مردم یمن و انصارالله در برابر اشغالگران عربستان از دستاوردهای بزرگ و اثرگذار الهام گرفته از روش فتح خرمشهر است که اکنون انصارالله با دستیابی به تجهیزات به روز می تواند در برابر اشغالگران ایستادگی کند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از تعدادی از خانواده شهدای فتح خرمشهر در استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شد و از چند عنوان کتاب با این موضوع رونمایی شد.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.