به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در هفتمین شورای هماهنگی مدیریت بحران و دومین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ‌مدیران دستگاه های اجرایی سریع تر اقدامات لازم را برای جذب و پرداخت تسهیلات، کمک های بلاعوض و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان انجام دهند.
وی تصریح کرد:‌ بانک های عامل نیز موظفند در این رابطه همکاری های لازم را انجام دهند در غیر این صورت با افراد سهل انگار برخورد قانونی می شود.
به گزارش ایرنا، سهم بخش کشاورزی و مسکن این استان از تسهیلات بلاعوض هیات وزیران برای جبران خسارت سیل اخیر یکهزار و 136 میلیارد ریال تعیین و ابلاغ شده است.
عباسی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری جزو استان های سیلزده به حساب می آید و در این راستا بسته های لوازم خانگی تهیه شده از سوی ‌ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و دولت باید به آسیب دیدگان این استان هم اختصاص یابد.
وی گفت: با مدیریت به موقع مسئولان در بارندگی های اخیر از شکسته شدن سد خاکی گنج لردگان با حجم افزون بر 300 هزار مترمکعب آب جلوگیری شد، در غیر این صورت حوادث و خطرات جبران ناپذیری به روستاهای پائین دست این سد وارد می شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای خسارت های بارندگی در این استان تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد ریال در ستاد مدیریت بحران کشور تایید و ابلاغ شده که این مبلغ از طریق کمک های بلاعوض، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و تسهیلات ارزان قیمت به استان ابلاغ شد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان از نظر بارندگی 10 اسفند 1397 تا 13 فروردین 1398 به طور میانگین 189 میملیمتر بارندگی داشته است.
شاهرخ پارسا تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در بارش های امسال بعد از استان های لرستان، همدان و ایلام در رده چهارم قرار گرفت.
وی یادآور شد: طی این مدت بارش ها نسبت به سال گذشته 63 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 120 درصد رشد نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال زراعی جاری از یکم مهر 1397 تا 31 اردیبهشت 1398 بارش های این استان نسبت به سال قبل 3 برابر و نسبت به میانگین بلند مدت 44 درصد رشد دارد.
به گزارش ایرنا، سیل امسال 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد کرد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.