به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان، افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی مرتبط با معارف و زندگانی ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین اسلام اقدام شایسته و پسندیده ای است که باید هرچه می توان این جشنواره را تقویت کرد.
وی با تاکید بر الگوگیری از ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: میزبانی مردم ایران از امام رضا (ع) بهترین فرصت را برای تبیین خصایل اخلاقی و کرامات این امام بزرگوار فراهم کرده و باید در خصوص الگوسازی از این امام رئوف بیش از پیش اقدام کرد.
نکونام ادامه داد: در حالی که الگوهای سازنده ای در دین اسلام وجود دارد اما مشاهده می شود که در برخی امور الگوهای غربی در جامعه تبلیغ می شود که باید این رویه اصلاح و رفتار و اخلاق بزرگان دین خود که در همه حوزه ها کامل هستند برای نسل های جوان تبیین شود.
امام جمعه شهرکرد حضرت معصومه (س) را الگوی والایی برای زنان مسلمان عنوان کرد و افزود: تا وقتی چنین الگوهای والایی داریم چرا باید اجازه دهیم الگوهای غربی در جامعه رشد پیدا کند.
نکونام خاطرنشان کرد: باید جشنواره های نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور و استان گسترش یابد تا با الگوسازی از بزرگان دین راه بر نفوذ فرهنگی دشمن بست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی کشور است که در آن امکان شرکت تمام گروه های سنی به شیوه های مختلف فراهم شده است.
فرهاد خلیل مقدم افزود: استقبال بی نظیر از این جشنواره نشان از ارادت و عشق مردم به ائمه اطهار به خصوص امام رضا (ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان دارد به طوری که در طی سه سال گذشته شاهد استقبال بینظیر مردم از این جشنواره هستیم و بر این اساس در استان چهارمحال و بختیاری دردوره ششم بیش از 5 هزارو 41 نفر، در دوره هفتم 23 هزار و 800 نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزارشد 26 هزار و300 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.
به گزارش ایرنا، در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»و «جوان وبزرگسال» معرفی شده است.
اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ی معصومین(ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق تولید و انتشار گسترده‌ این آثار از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.