برهان حسین پور روز یکشنبه به ایرنا، میزان ذخیره این سد خاکی را 200 هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: در بارش های اخیر درصد زیادی از این سد پر شده است.
بگفته وی، هم اکنون اعضای شورای تامین شهرستان به همراه معاون سیاسی امنیتی استاندار و نماینده مردم شهرستان درحال بررسی و بازدید میدانی از این سد خاکی هستند.
فرماندار شهرستان لردگان افزود: در بارش های هفته گذشته بیش از 260 میلیمتر باران در سطح شهرستان بر زمین نشست.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لردگان نیز با تاکید بر پرشدن ظرفیت این سد و احتمال سرریز شدن آن افزود: در حال حاضر بدلیل پر شدن سدخاکی گنج در روستای گنج از توابع بخش مالخلیفه دستور تخلیه ساختمان های مجاور رودخانه و سد صادر شده است.
حسینعلی طاهری افزود: با سرریز شدن این سد 8 شهر و روستای پایین دست از جمله شهریار، چهار دره، بابااحمدی، امیران و شهر مالخلیفه احتمال وجود خسارت وجود دارد که امکان اسکان ساکنان این روستاها در بخش فلارد نیز فراهم شده است.
وی گفت براساس تصمیم شورای تامین شهرستان، روستاها و شهرهای حاشیه سد و رودخانه تا شعاع نزدیک به 20 متری تخلیه خواهند شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان نیز گفت: با توجه به بارندگی های اخیر ظرفیت تمام سدهای خاکی و پروژه های پخش سیلاب شهرستان تکمیل شده است.
آیت حسنی افزود: به منظور کاهش خسارت و جلوگیری از سرریز شدن سدخاکی گنج و جاری شدن سیل دریچه خروجی، آبریز و دریچه اضطراری سد نیز از 2 روز گذشته بازگشایی شده است.
وی گفت: هم اکنون به دلیل بالا بودن میزان آب پشت سد و احتمال سرریز شدن از تاج سد تمهیدات لازم در خصوص اسکان اضطراری ساکنان پایین دست از سوی شورای تامین اتخاذ شده است.
وی با اشاره به تکمیل ظرفیت مخازن پخش سیلاب های کلاموئی و سینی – برجوئی افزود: احتمال خطر و خرابی دیوار این طرح ها وجود داشت که دریچه ورودی آب به این سازه ها بسته شده تا آب بیشتری وارد این سازه ها نشود تا از مسیر آبراهه های اصلی خارج شود.
به گزارش ایرنا ،عملیات احداث سدخاکی گنج شهرستان لردگان سال 88 با 15 متر ارتفاع و طول تاج 160 متر با قابلیت ذخیره 500 هزار مترمکعب اجرا شد، 250 هکتار از اراضی زیر دست از طریق این سد تامین می شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.