اقبال عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو برنامه ریزی هایی که در وزارت کشور در مسیر سیاستگذاری دولت انجام گرفته است، مقرر شد تا در هر استانی یک شهرستان به عنوان الگوی توسعه انتخاب شود و این طرح که بر اساس مطالعات علمی انجام می شود الگویی برای سایر شهرستانهای استان باشد.
وی ادامه داد: از ابتدای دوران خدمت بنده در استان این موضوع مطرح شد و وزارت کشور هم اتفاق نظر داشت که لردگان بواسطه بستر مناسب و ظرفیت های بی شماری که دارد منطقه مناسبی برای اجرای این طرح است.
استاندار چهارمحال و بختیاری ملاک انتخاب شهرستان لردگان برای اجرای طرح الگوی توسعه را ظرفیت های بی نظیر این شهرستان دانست و گفت: این انتخاب نه به سبب محرومیت این منطقه ، بلکه به لحاظ ظرفیت های نهفته این شهرستان نظیر منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی، محصولات ارگانیک تولید شده از سوی مردم بوده است.
عباسی تصریح کرد: موقعیت راهبردی (استراتژیک) شهرستان لردگان که در مسیر ترانزیتی بنادر جنوبی به فلات مرکزی واقع شده و روحیه مهمان نوازی و تعاملی مردم شهرستان لردگان از دیگر عوامل موثر بر انتخاب این شهرستان بعنوان الگوی توسعه ای بوده است.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: توسعه نیافتگی اقتصادی شهرستان نیز مزید بر علت شد تا لردگان به عنوان شهرستان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، برخورداری از اعتبارات و امکانات دولتی و تسهیلات بنیاد مستضعفان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: 31 شهرستان منتخب اجرای این طرح در کنار برخورداری از اعتبارات عادی دولت از اعتبارات، اختیارات و امکانات مضاعف دولتی و تسهیلات بنیاد مستضعفان نیز برخوردار می شوند.
عباسی در پایان اظهار داشت: به عنوان خدمتگزار نه تنها از وزیر کشور، ارکان دولت، مردم و نهادهایی که در اجرای این طرح مشارکت دارند قدردانی می کنم بلکه به طور ویژه از مردم و مسئولان شهرستان لردگان تقاضا می شود در یک فضای صمیمی با نهایت همدلی و هم افزا یی در پیشبرد بهتر این برنامه همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.