به گزارش ایرنا، محمد امید روز چهارشنبه در جشن دانش آموختگی دانشجویان علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در مجتمع غدیر افزود : ارتباط دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با دانشگاه نباید قطع شود و مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی از ایده ها و نوآوری دانشجویان و دانش آموختگان خود پشتیبانی می کند و با برخورداری از مشاوران مجرب و ارائه تسهیلات سعی در حمایت از تجاری سازی ایده ها دارد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هرچند امروز در شرایط رکود اقتصادی قرار گرفته ایم اما با توجه به ظرفیت بسیار بالای این استان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، فرهنگی، گردشگری و صنعت انتظار می رود که دانش آموختگان مراکز علمی و کاربردی بتوانند نقش مهمی در راستای رفع معضلات اقتصادی ایفا کنند زیرا هدف این دانشگاه تربیت افراد کارآفرین و کارفرمایی است که با تکیه بر خلاقیت، نوآوری و مهارت های خود کسب و کارهایی را ایجاد کنند که رونق اقتصادی منطقه را در پی داشته باشد.
امید خاطر نشان کرد: دانش آموختگان نباید تنها به دوره آموزش خود اکتفا کنند بلکه توجه به ایده ها و تجاری سازی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعالیت چشمگیر دانشگاه علمی کاربردی در حوزه آموزش علمی استان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و نظارت دقیقی برعملکرد دانشگاه های خود در سراسر استان دارد و در سال های اولیه فعالیت خود، 2 مرکز فاقد کیفیت کافی را از چرخه آموزشی حذف کرد.
فرید براتی در ادامه افزود: دانشگاه علمی کاربردی براساس سیاست راهبردی خود مبنی بر کیفی سازی سیستم آموزشی اقدام به اعتبار سنجی مراکز آموزشی خود و رتبه بندی استادان کرده است و تلاش دارد تا با ساز و کارهای طراحی شده اعتبار جایگاه آموزشی خود را ارتقا بخشد.
وی با اشاره به اثرگذاری جلسات هم اندیشی با دانشجویان و توجه به نقطه نظرات آنان گفت: خوشبختانه برخی از مراکز آموزشی علمی کاربردی استان جزو برترین مراکز آموزشی در استان هستند.
به گزارش ایرنا ، در حال حاضر 9 مرکز آموزشی علمی کاربردی در سطح استان در حال فعالیت است که برخی از این مراکز از رتبه علمی بالایی در بین مراکز کشور برخوردارند و دو دانشگاه به مرکز نوآوری مجهز می باشند که در آینده نزدیک در کلیه این مراکز آموزشی «مرکز نو آوری» افتتاح می شود.
در این آیین تعدادی از دانشجویان علمی کاربردی استان دانش آموختگی خود را جشن گرفتند.
2097/9244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.