به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: این طرح در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و شورای فرهنگ عمومی در قالب 9 گام تصویب و از اوایل سال آینده در استان اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در این استان تهیه شده که در قالب 9 گام از قبل از همسرگزینی تا بعد از طلاق مشاوره و آموزش ها ارائه می شود.
به گفته موسوی ، در این طرح آموزش های قبل از همسر گزینی در مدارس متوسطه ، مشاوره و آموزش های همسرگزینی به دانش آموزان ارائه و قبل از نامزدی نیز تست های مزاج شناسی و تست شخصیت از زوجین گرفته می شود.
موسوی به ارائه آموزش مهارت زندگی و همسر داری قبل و بعد از عقد به زوجین اشاره کرد و گفت: شرکت در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج که در استان اجباری شده است و از سال 93 تا کنون 13 هزار نفر در مرکز استان و بیش از 9هزار و 500 زوج درشهرستانها این آموزش ها را فرا گرفتند.
دبیر شورای حقوق شهروندی چهارمحال وبختیاری از ارائه مشاوره اجباری به زوجین در شرف طلاق به منظور کاهش آمار طلاق خبر داد و افزود: در یک سال گذشته با ارائه این مشاوره به افرادی که به مرحله طلاق رسیدند از یکهزار و 800 زوج 30 درصد به صلح وسازش منجر شده است.
وی از فعالیت 20 مرکز مشاوره به منظور پیشگیری از طلاق در استان خبر داد وگفت: ارائه مشاوره بعد از صلح وسازش از دیگر گام های این طرح است که تا 2 سال پس از صلح وسازش زوجین هر 3 ماه یکبار از خدمات مشاوره ای بهره مند می شود.
معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در گام آخر با راه اندازی مرکز مهر طلاق ملاقات خانواده و فرزندان دراین مرکز انجام می شود.
وی گفت: با راه اندازی این مرکز با ارائه مشاوره به زوجین بازگشت زوجین به زندگی مشترک افزایش پیدا می کند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد پرونده ها در محاکم قضائی در دهه اخیر افزود: تعداد خواسته حقوقی در سال 93 در استان 40 هزار خواسته بود که بیش از 72هزار اتهام کیفری به محاکم قضائی وارد شد که این تعداد در 6 ماهه نخست امسال 58 هزار خواسته و 51 هزار اتهام کیفری بوده است.
موسوی افزود: بالابودن زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضائی از مهمترین مشکلات است که به دلیل بالا بودن تعداد پرونده ها و کم بودن تعداد قضات است.
وی در پایان با اشاره به فعالیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از سال 9 تا کنون افزود: اجرای طرح های پیشگیری و آموزشی در حوزه های مختلف در راستای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی از برنامه های این معاونت است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.