به گزارش ایرنا، جواد کارگران روز دوشنبه در نشست خبری مسابقات قرآنی اظهار داشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند ماه امسال، همزمان با سراسر کشور با هدف ایجاد انگیزه و توجه جوانان و نوجوانان به کلام وحی و شناسایی نخبگان قرآنی استان برگزار خواهد شد.
به گفته وی، این آزمون ملی در 18 رشته طراحی شده است که بخش الکترونیکی آن در سه رشته و در روزهای نخست و آزمون کتبی نهم و بخش شفاهی آزمون 11 تا 23اسفندماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این آزمون در ٤ گروه امتحانی حفظ قرآن کریم در قالب ١٢ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ٢ رشته، سیره و معارف اهل بیت (ع) در قالب ٣ رشته و آزمون‌های الکترونیکی با ٣ رشته برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و امور فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: این رویداد بزرگ قرآنی، تاثیر مثبتی بر فرهنگ دینی استان خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم و ترسیم بیان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و در اولویت قرار دادن طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ١٤٥٢، رشته حفظ جز سی ام در آزمون امسال اجرا می شود.
کارگران تاکید کرد : همانند گذشته ، به موسسات قرآنی که قرآن آموزان آنها در هر یک از رشته‌های آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند، سرانه حمایت آموزشی تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود ، که امیدوار است با هم افزایی و تعامل دستگاه‌های مختلف این آزمون به خوبی برگزار شود.
حجت الاسلام حسن امیری، از نبود موقوفه قرآنی در این استان ابراز تاسف کرد و گفت: نقش کلام وحی در بین نسل جدید با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، بسیار کارساز است.
وی از استقبال پرشور دانش آموزان در حفظ جزء 30 قرآن استان ابراز رضایت کرد و گفت: ثبت نام بیش از 21 هزار دانش آموز در این طرح نشان از تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی است.
به گزارش ایرنا، 60 موسسه قرآنی و 170 خانه قرآن در مناطق شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری فعال است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.