مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 879 درصد رشد برخوردار شده است.
وی از جبران بخشی از کسری بارش برف در کوهرنگ خبر داد و گفت: ارتفاع برف کوهرنگ در دوره بلندمدت در پایان دی ماه 90 سانتی متر بود و ارتفاع 90 سانتی متری فعلی برف در این ایستگاه نشان از عادی بودن بارش های سال زراعی جاری دارد.
قطره سامانی ، با اشاره به استقرار توده هوای سرد در استان، تصریح کرد: طی سه روزآینده کاهش محسوس دما تا 12 درجه سانتیگراد زیر صفر در نقاط مختلف استان انتظار می رود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به چیرگی سرما از 28 دی تا 7 بهمن ، بارشی در استان شکل نمی گیرد و ارتفاع برف در استان تثبیت می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از یک دهه خشکسالی و کاهش 50 درصدی منابع آب خود، از بارش های موثر برف و باران در سال زراعی جاری برخوردار شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.