به گزارش ایرنا، خدیجه ربیعی فرادنبه روز یکشنبه در جشن روز پرستار در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بزودی در نشستی که با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار می شود ، این مشکلات مطرح و برای رفع آن طرح هایی تدوین و تصویب می شود.
وی ادامه داد: این اطمینان را به قشر پرستار می دهیم که هر طرح و قانونی که در این حوزه در مجلس به تصویب برسد ، در جهت رفاه بیشتر و بهبود شرایط کاری پرستاران پرتلاش کشور باشد.
ربیعی فرادنبه تصریح کرد : در همین راستا از نظرات و پیشنهادات پرستاران نیز استقبال می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این آیین به مطالبات صنفی پرستاران اشاره کرد و گفت: جای تاسف و تعجب دارد که با وجود جایگاه مهم پرستاران در سلامت جامعه، 2 حوزه امور کاری و حقوق صنفی پرستاران هنوز به بلوغ نرسیده و جایگاه مناسبی برای آن تعریف نشده است.
مجید شیرانی، ناسپاسی را از دیگر آفت های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: گاهی تخلفات کوچک و کاستی هایی که در حوزه سلامت رخ می دهد را بزرگنمایی می کنند و این موضوع سبب می شود که نوعی ناسپاسی و قدرناشناسی نسبت به فعالان این حوزه شکل گیرد.
وی تصریح کرد: با وجود بی مهری هایی که نسبت به جامعه پرستاری صورت می گیرد، اما همچنان معیارهای انسانی در این حوزه جاری است و زنجیره انسانیت و عواطف انسانی بریده نشده است.
شیرانی ، به محاسن شغل پرستاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رشته پرستاری در ایران به لحاظ دانش، فهم مهارت، تجربه و مسائل انسانی از بالاترین استانداردها برخوردار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: پرستاری تنها به مقوله مراقبت محدود نمی شود، بلکه به حوزه های آموزش، پژوهش و پیشگیری نیز مربوط است.
وی کادر پرستاری استان را افزون بر 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2 دانشکده پرستاری در شهرهای شهرکرد و بروجن نیز فعال است.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از تعدادی از پرستاران بازنشسته و فعال استان تجلیل شد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.