به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با فعالیت موج جدیدی از بارش ها از اواخر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه بارش برف و باران و وزش باد به نسبت شدید در استان پیش بینی می شود.
این اطلاعیه می افزاید: با تشدید برف و باران و وزش تندباد طی روز چهارشنبه کولاک برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی منجر به لغزندگی، اختلال در تردد جاده ها و گردنه های استان می شود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه در مناطق کم ارتفاع دور از انتظار نیست.
در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان توصیه شده است تا رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر دارند ، زنجیرچرخ و سایر تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشد و عشایر و دامداران جوانب احتیاط را نسبت به سیل و آبگرفتگی معابر رعایت کنند.
بر اساس آخرین آمارهای هواشناسی، میانگین بارش های چهارمحال و بختیاری در سال زراعی جاری 281 میلیمتر گزارش شده که نسبت به دوره مشابه میانگین بلند مدت آن 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.