به گزارش ایرنا، علی باقر طاهرنیا روز دوشنبه در آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد افزود : 41 هزار دانشجو معلم مشغول تحصیل در این دانشگاه تحصیلات خود را ادامه می دهند.
به گفته وی، این دانشجو معلمان در قالب دانشجویان مقاطع تحصیلی پیوسته و دانشجو معلمان مهارت آموز، ماده 28 هستند که در 16 رشته آموزشی متناسب با نیاز آموزش و پرورش تحصیل می کنند.
طاهرنیا اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان کشور 98 شعبه در قالب پردیس و مراکز دانشگاه فرهنگیان فعال دارد.
وی ، با اشاره به اینکه در چهارمحال وبختیاری 2 پردیس و یک مرکز دانشگاه فرهنگیان فعال است، افزود: یکهزار دانشجو معلم در این مراکز مشغول تحصیل هستند که به نسبت نیاز آموز ش و پرورش استان عدد بالای نیست.
به گفته وی ، براساس آمار 14 هزار معلم در استان فعالیت تحصیلی دارند ، که سالانه یکهزار و 200 نفر بازنشسته می شوند و این امر می طلبد سالانه به همین تعداد فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان وجود داشته باشد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت : توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان نیازمند توجه و حمایت مسوولان استانی و محلی و تامین فضای فیزیکی و نیروی انسانی و پشتیبانی محتوای نیز حمایت دانشگاه فرهنگیان است.
طاهرنیا افزود: سال گذشته جذب دانشجو در مراکز و پردیس های دانشگاه فرهنگیان 3 برابر افزایش یافت که پیش بینی می شود این افزایش در سنوات آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی ، با بیان اینکه نیروهای مشغول به تحصیل در این دانشگاه پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست، افزود : وزارت آموزش و پرورش نیز با برگزاری آزمون های استخدامی و بکارگیری نیروهای که دوره مهارتی ماده 28 را طی کردند کمبود نیروی انسانی را رفع می کند.
به گفته وی ، براساس آمار وزارت آموزش و پرورش تا سال 1404 دو سوم معلمان فعلی بازنشسته می شوند که به همین تعداد نیروی جایگزین نیاز است.
وی بهترین راه جذب معلم در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت : برگزاری آزمون استخدامی راه موازی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.
به گزارش ایرنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان به منظور شرکت در آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرد.
در این آیین از تعدادی از معلمان و فرهنگیان دانش آموخته این دانشگاه تقدیر شد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.